پیام سپاهان
مدیران مدارس موطفند به بهترین شکل از ظرفیت اولیا استفاده کنند
جمعه 27 دي 1398 - 15:30:54
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مدیران مدارس موظف هستند تا به بهترین شکل ممکن از ظرفیت اولیا در امر تعلیم و تربیت استفاده کنند.

محمد اعتدادی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش افزود: پیشرفت ایران اسلامی مرهون پیشرفت آموزش و پرورش است و این امر جز با بهره‌گیری از ظرفیت مردمی امکانپذیر نخواهد بود.
وی اظهار داشت: آموزش و پرورش استان اصفهان با توسعه فرهنگی از طریق احیای دارالقران‌ها، اجرای مسابقات قرآن و عترت، برنامه‌های قرآنی متنوع، برپایی نماز جماعت با حضور یک‌هزار و 800 امام جماعت در سطح مدارس در راستای تعلیم و تربیت نسلی ولایت‌مدار، مومن، دانا و توانا گام برمی‌دارد.
اعتدادی با اشاره به قانون شکل‌گیری شوراهای آموزش و پرورش افزود: این شوراها با هدف نظارت و ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت، تشکیل و حضور شخصیت‌های مذهبی، اجتماعی در آنها نشان از تجلی مشارکت در این امر مقدس است.
وی گفت: در سطح استان اصفهان 36 شورای آموزش و پرورش در نواحی و مناطق مختلف برای رسیدن به آموزش و پرورش مطلوب و پویا در حال فعالیت است.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان ادامه داد: مشارکت در امر آموزش و پرورش تنها مسائل مالی نیست بلکه نظرات و پیشنهادات سازنده مردم در راستای اهداف عالی انقلاب می‌تواند زمینه‌ساز رشد و تعالی تعلیم و تربیت جامعه باشد.
وی اضافه کرد: گسترش آموزش و پرورش به وسعت جامعه است لذا این سازمان به‌عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی و فرهنگی کشور، بیشترین سطح تماس با مردم را دارد و با وجود مشکلات مالی و امکاناتی، فعالیت‌های خود را به شکل مطلوب دنبال می‌کند.
اعتدادی با بیان اینکه هدف آموزش و پرورش تربیت آینده سازان مومن، دانا و اخلاقمدار است، گفت: مدارس هم‌اکنون با دشواری‌های فراوان و با حداقل امکانات اداره می‌شوند که اگر کمک شوراهای آموزش و پرورش و آحاد جامعه نباشد کیفیت نظام و فرایند تعیلم و تربیت بهبود نخواهد یافت.
وی تاکید کرد: رشد مدرسه‌سازی توسط خیرین مدرسه‌ساز با توجه به تنگناهای مالی موجود دولت به‌منظور رفع بخشی از نیازهای ساختمانی و تجهیزاتی از ثمرات شوراهای آموزش و پرورش است که به سمت مناطق محروم و دور افتاده سوق داده شده است.
شوراهای آموزش و پرورش به‌منظور بهره‌گیری از مشارکت فعال و هم‌اندیشی خیرین و ظرفیت‌های مردمی و دیگر سازمان‌ها در راستای ارتقای تعلیم و تربیت تشکیل می‌شود.
قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مشتمل بر 22 ماده و 21 تبصره در 26 دیماه 1372 به تصویب مجلس شورای اسلامی و در 29 دیماه 1372 به تایید شورای نگهبان رسید.
برچسب‌ها
شورای عالی آموزش‌ و پرورش اصفهان نماز جمعه آموزش و پرورش

http://www.sepahannews.ir/fa/News/122957/مدیران-مدارس-موطفند-به-بهترین-شکل-از-ظرفیت-اولیا-استفاده-کنند
بستن   چاپ