پیام سپاهان
امام جمعه موقت اصفهان:
نهج البلاغه باید به عنوان واحد درسی در حوزه و دانشگاه تدریس شود
جمعه 27 دي 1398 - 00:17:41
پیام سپاهان - اصفهان - امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به نهج البلاغه در سطوح مختلف جامعه گفت: نهج البلاغه باید در حوزه و دانشگاه تدریس شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام محمدتقی رهبر، شامگاه پنج شنبه در آیین افتتاح مدرسه نهج البلاغه اصفهان، با بیان اینکه مدرسه نهج البلاغه و پرداختن به این کتاب شریف بسیار اثرگذار و لازم است، گفت: علمای بسیاری در زمینه نهج البلاغه و ترویج و نشر این میراث گرانقدر در طول تاریخ بسیار فعالیت کرده‌اند، نهج البلاغه مربوط به جهان اسلام است و علمای بسیاری از اهل سنت نیز به این کتاب ارزشمند پرداخته‌اند.
وی ادامه داد: حدود 40 سال قبل بنیاد بین المللی نهج البلاغه تشکیل و همواره افراد و علمای بسیاری در این زمینه در کشور ادامه دهنده این مسیر بوده‌اند تا این میراث گرانقدر محفوظ بماند، اما ما هنوز نتوانسته‌ایم این کتاب بزرگ و مهم را به دنیا در راستای معرفی تمدن بزرگ اسلامی و شیعی معرفی کنیم، شروح و کتاب‌های بسیاری که در این زمینه توسط علما نگارش شده در کتابخانه‌ها حبس شده است.
امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر ضرورت فعالیت میدانی در حوزه نهج البلاغه، تصریح کرد: در 6 حوزه باید به نهج البلاغه پرداخت تا این کتاب از مظلومیت خارج شود، اولین آن دروس حوزه علمیه است و ما با قوت پیگیر این موضوع هستیم و مدارسی در استان اصفهان نیز درس نهج البلاغه را درون دروس خود جای داده‌اند اما باید این موضوع در حوزه علمیه کشور نهادینه شود.
حجت الاسلام رهبر در ادامه افزود: در دانشگاه نیز باید توجه ویژه به نهج البلاغه داشته باشند، عرصه دیگر نیز ادارات هستند، مدیریت علوی باید جزئی از آموزش‌های ادارات باشد، ائمه جماعات و جمعه نیز باید در مساجد به عمومی کردن مباحث نهج البلاغه و محتوای آن بپردازند تا مردم بیش از پیش با آن آشنا شوند.
رییس هیئت مدیره مدرسه نهج البلاغه اصفهان استفاده از ظرفیت‌های بسیار فضای مجازی در زمینه ترویج نهج البلاغه را بسیار سازنده و مهم ارزیابی کرد و گفت: ظرفیت بسیار زیادی در فضای مجازی وجود دارد که از طریق آن به خوبی می‌توان نهج البلاغه را ترویج داد و نسل جوان را با این کتاب گرانقدر آشنا کرد. مدرسه نهج البلاغه که امروز افتتاح می‌شود قرار است با حمایت همه جانبه علما و فضلا و طلاب تبدیل به یک مرکز تخصصی آموزش نهج البلاغه ویژه طلاب در سطوح مختلف شود و طلاب بتوانند در کنار فراگیری دروس و معارف دینی نهج البلاغه را که از مهمترین کتب دینی ما است را فرا بگیرند و در جامعه به ترویج آن بپردازند و حتی در چشم اندازهای ما تأسیس دانشگاه نهج البلاغه اصفهان وجود دارد.
گفتنی است نخستین مدرسه نهج البلاغه با حضور جمعی از علمای اصفهان افتتاح شد و فعالیت های پژوهشی محققین در این مدرسه آغاز خواهد شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/122920/نهج-البلاغه-باید-به-عنوان-واحد-درسی-در-حوزه-و-دانشگاه-تدریس-شود
بستن   چاپ