پیام سپاهان
اجرای طرح پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی در سمیرم ضروری است
پنجشنبه 26 دي 1398 - 21:27:18
پیام سپاهان - اصفهان - دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری سمیرم تاکید کرد: اجرای طرح پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی در این شهر ضروری است.

محمود افشاری روز پنجشنبه در جلسه اعضای کمیته فرهنگ شهروندی که با حضور شهردار سمیرم همراه بود، اظهار داشت: این موضوع رضایتمندی عمومی را در پی خواهد داشت.
به گفته وی، همه گروه‌های مردمی، غیر از کودکان از کارت‌های شتاب شبکه بانکی کشور و گوشی تلفن همراه بهره‌مندند و باید شرایطی فراهم شود تا تاکسی‌ها به امکان دریافت الکترونیکی کرایه مجهز شوند.
دبیر کمیته فرهنگ شهروندی سمیرم تصریح کرد: این فناوری چه به شکل دستگاه‌های کارت خوان و چه بارکدهای کیو آر(QR codes) که روی تلفن همراه قابل نصب و استفاده است باید مورد توجه مسوولان شهری قرار گیرد.
افشاری با بیان اینکه الکترونیکی شدن دریافت کرایه‌ها، تخلف‌های احتمالی و اعتراض مسافران را نیز به صفر می‌رساند، افزود: این فناوری حتی زمانی که مسافر پول خرد ندارد براحتی امکان پرداخت دقیق کرایه را فراهم می‌آورد و به سود هر دو طرف است.
وی از مسوولان شهرداری و واحد تاکسیرانی خواست تا این موضوع را که روزانه جمع زیادی از اقشار مردم با آن سر و کار دارند، در دستور کار جدی خود قرار دهند و عملیاتی کنند.
شهردار سمیرم نیز با بیان اینکه این موضوع نیاز به کار کارشناسی و اعتبار دارد اما آن را پیگیری می‌کند، اظهار داشت: 110 دستگاه تاکسی در شهر سمیرم، مسافران را جابه‌جا می‌کنند.
کوروش صابری تصریح کرد: موضوع نداشتن پول خُرد از سوی مسافران همواره مطرح بوده اما رانندگان تاکسی معمولا پول خرد تهیه می‌کنند هرچند شاید همین موضوع را هم می توان با الکترونیکی کردن دریافت کرایه‌ها حل کرد.
وی در باره اختصاص باغ بانوان نیز اظهار داشت: این موضوع در چند دوره اخیر و شهرداران سابق مطرح بوده اما به‌دلیل نبود اعتبار و فضای مناسب، همچنان محقق نشده است.
صابری افزود: از محل اعتبار تملک دارایی‌های سال 97 نیز، اعتباری برای این امر اختصاص یافت اما به سرانجام نرسید.
آماده‌سازی افکار عمومی برای پرداخت عوارض نوسازی، تقدیر از تاکسیرانان نمونه و برپایی کارگروه‌های فرهنگی برای آنها، راه‌اندازی سایت شهرداری بعنوان پایگاه معرفی شهر، شهرداری و فعالیت‌های شورای اسلامی شهر و تقدیر از شهرداری برای نصب تابلوهای فرهنگ شهروندی در چهار نقطه شهر از دیگر موارد عنوان شده در این نشست بود.
شهرداری سمیرم با 63سال سابقه، 120 کارمند و کارگر خدماتی و پرسنلی دارد.
شهر سمیرم با افزون بر 26 هزار نفر جمعیت دارای هفت محله خواجگان، قلعه، دُهان، دلگر، جنگل، محله علیا و ماندگار در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
برچسب‌ها
سمیرم حقوق شهروندی عوارض شهری بازنشستگان تاکسی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/122910/اجرای-طرح-پرداخت-الکترونیک-کرایه-تاکسی-در-سمیرم-ضروری-است
بستن   چاپ