پیام سپاهان
شرکت 10 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن در اصفهان
چهارشنبه 25 دي 1398 - 19:27:46
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان کارشناس اداره امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: اصفهان در تربیت حافظان قرآن از لحاظ تعداد حافظان، میزان مشارکت در آزمون‌ها و کسب رتبه، در کشور مقام اول را دارد.

حجت الاسلام مهدی طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال بیش از 10 هزار نفر در استان اصفهان در طرح تربیت حافظان قرآن شرکت کردند که بیش از 70 درصد شرکت کنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امورخیریه اصفهان از سال‌های اخیر اقدام به تشکیل کلاس‌های حفظ قرآن به صورت رایگان کرده است، گفت: افراد بالای هفت سال که توانایی خواندن و نوشتن دارند، می توانند با مراجعه به ادارات اوقاف و امامزاده‌ها و بقاع متبرکه و تمام موسسات قرآنی که با اداره اوقاف همکاری دارند، در این کلاس‌ها ثبت نام کنند.
کارشناس اداره امور قرآنی، اداره اوقاف استان اصفهان، افزود: سازمان اوقاف آخر سال اقدام به برگزاری آزمون‌های حفظ قرآن و مسابقات قرآنی به دو صورت کتبی و شفاهی می کند که مسابقات قرآن ابتدا در سطح شهرستان و سپس مرحله استانی و در نهایت کشوری برگزار می شود.
حجت الاسلام طاهری با تاکید بر اینکه برگزاری آزمون کتبی توسط اداره ارشاد و مسابقات شفاهی برعهده اداره اوقاف است، خاطرنشان کرد: نمره آزمون و مسابقات برمبنای صد از صد محاسبه می شود و شرکت کنندگان در آزمون کتبی با کسب نمره قبولی 70 می‌توانند به آزمون شفاهی حفظ راه یابند. در صورت کسب نمره 85 درآزمون شفاهی، جایزه و هدیه قرآنی به مبلغ 500 هزار تومان در ازای حُسن حفظ پنج جزء به حافظان اعطا می شود که این طرح اعطای جوایز برای اولین بار در اصفهان برگزار می شود.
وی تصریح کرد: برگزاری آزمون کتبی حفظ قرآن، امسال یازدهم بهمن ماه و زمان آزمون شفاهی از پنجم تا شانزدهم اسفند است.
کارشناس اداره امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطر نشان کرد: در آزمون حفظ که به صورت کتبی است، ملاک بر حفظ قرآن و در مسابقاتی که به صورت شفاهی برگزار می‌شود، حسن حفظ شامل تجوید، لحن و صوت ملاک داوری قرار می‌گیرد.
وی تاکید کرد: اصفهان در تربیت حافظان قرآن از لحاظ تعداد حافظان، میزان مشارکت در آزمون‌ها و کسب رتبه، درکشور مقام اول را دارد و شهر اصفهان به علت برخوردار بودن از امکانات بیشتر و تعداد قرآن آموزان بیشتر، رتبه بالاتری نسبت به سایر شهرستان های استان دارد.
حجت الاسلام طاهری افزود: دربرخی از شهرستان ها کلاس‌های تفسیر و معارف قرآن، صوت، لحن و تجوید به صورت برنامه های جانبی و جداگانه برگزار می شود، اما در شهر اصفهان همزمان با کلاس حفظ به تمام مسائل مربوط به حسن حفظ نیز پرداخته می‌شود.
وی تصریح کرد: درکنار طرح تربیت حافظان، طرح تربیت مربیان قرآن نیز اجرا می شود و حافظان حداقل پنج جزء قرآن که ازجهت رتبه و کیفیت حفظ درسطح بالاتری باشند، برای مربیگری در شهر اصفهان و قم آموزش داده می‌شوند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/122807/شرکت-10-هزار-نفر-در-طرح-تربیت-حافظان-قرآن-در-اصفهان
بستن   چاپ