پیام سپاهان
صنعت نساجی در اصفهان با تاسیس شهرک پوشاک رونق می‌گیرد
چهارشنبه 25 دي 1398 - 12:56:06
پیام سپاهان - اصفهان - رییس هیات مدیره انجمن کارفرمایان صنایع نساجی استان اصفهان گفت: تاسیس شهرک نساجی و پوشاک در این استان می‌تواند علاوه بر رفع بسیاری از مشکلات و چالش‌های این صنعت به رونق آن نیز کمک کند.

حبیب‌الله شاه‌کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقدمات تاسیس این شهرک شامل جانمایی زمین در محدوده بین شاهین‌شهر و اصفهان انجام شده و زیرساخت ‌های این پروژه اقتصادی در دست اقدام است.
وی هدف از ایجاد این شهرک را علاوه بر ساماندهی چرخه تولید تا توزیع، بهره‌گیری از ظرفیت‌های این صنعت و اشتغال‌زایی، برندسازی محصولات و پرداختن به صنعت مد برشمرد.
رییس هیات مدیره انجمن کارفرمایان صنایع نساجی اصفهان گفت: تاسیس این شهرک، علاوه بر رونق بسیار در صنعت نساجی استان در کاهش نرخ بیکاری نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود بطوریکه برای آن اشتغال‌زایی 120 هزار نفری و همچنین صادرات 4،5 میلیارد دلاری پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه اکنون سهم اشتغال بانوان در صنعت نساجی و پوشاک استان حداکثر 17 درصد است گفت: با شروع به کار این شهرک سهم بانوان به 50 درصد افزایش خواهد یافت که این خود عدالت اجتماعی را در پی دارد.
شاه کرمی در ادامه به مشکلات صنعت نساجی استان اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین این چالش‌ها، مالیات بر ارزش افزوده است که به جای آنکه در آخرین مرحله از مصرف کننده گرفته شود همانند سایر کشورها از واحدهای تولیدی وصول می‌شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه نسبت سرمایه‌گذاری در صنعت نساجی استان، پنج درصد و اشتغال آن 13 درصد است گفت: پرداخت حق بیمه 23 درصدی که در هیچ جای دنیا مرسوم نیست فشار مضاعفی به کارفرمایان این صنعت وارد می‌کند.
رییس هیات مدیره انجمن کارفرمایان صنعت نساجی استان اصفهان، قاچاق کالا را یکی دیگر از مشکلات این صنعت برشمرد و گفت: پوشاک و منسوجات وارداتی در مناطق آزاد به راحتی وارد می‌شود و توسط مردم در استانها به فروش می‌رسد.
وی همچنین بالا بودن نرخ بهره بانکی برای صنایع به ویژه صنعت نساجی را از چالش‌های این صنعت برشمرد و گفت: در هیچ کشوری بهره بالای 6 درصد برای صنایع منظور نمی‌شود ولی در ایران صنایع مجبور به پرداخت از 15 تا 27 درصد بهره بانکی هستند.
از مجموع 9 هزار و 200 واحد تولیدی در استان اصفهان، 2 هزار و 300 واحد درصنعت نساجی با 117 هزار نیروی کار فعالیت می‌کنند.
برچسب‌ها
صنعت و معدن اصفهان صنعت نساجی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/122771/صنعت-نساجی-در-اصفهان-با-تاسیس-شهرک-پوشاک-رونق-می‌گیرد
بستن   چاپ