پیام سپاهان
مطالعات جامع حمل و نقل بار درون شهری اصفهان انجام شد
سه شنبه 24 دي 1398 - 17:40:18
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار شهرداری اصفهان گفت: طرح‌هایی را در این سازمان به‌منظور تحقق اهداف از پیش طراحی شده در نظر گرفتیم که مهمترین آن مطالعات جامع حمل و نقل بار درون شهری اصفهان است.

مجید طهماسبی روز سه‌شنبه در آیین رونمایی از طرح‌های سازمان حمل و نقل بار شهرداری اصفهان و هفتمین نشست کارگروه بار کشوری افزود: با رشد روزافزون جمعیت شهری، تاثیر توسعه در حوزه حمل و نقل بار بیشتر احساس می‌شود و این موضوع بر سیستم محیط زیست شهری، اقتصاد و ساختارهای مدیریتی نیز تاثیر دارد.
وی گفت: اجرای برنامه‌ای مُدون در زمینه سیاست‌ها و چشم‌اندازهای بار در شهر اصفهان ضرورت داشت که در این زمینه تلاش‌های بسیاری صورت گرفت.
طهماسبی با اشاره به اجرای سیستم توزین هوشمند ناوگان بار با سیستم‌های توزین ناوگان بار در حال حرکت و توزین ناوگان بار با سیستم‌های توزین قابل حمل گفت: کنترل اضافه بار امری ضروریست که در قالب طرح‌های هوشمند از جمله سیستم توزین، به دنبال تحقق اهداف خود در این زمینه هستیم.
طهماسبی، کنترل و جابهجایی بار را نیز از موارد مهم در برنامه‌های تدوین شده برشمرد و افزود: طرح سامانه نوبت‌دهی مراکز معاینه فنی با پیشرفت فناوری و لزوم مدیریت زمان و طراحی سامانه نوبت دهی معاینه فنی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار شهرداری اصفهان افزود: صدور سند حمل و نقل بار درون شهری با هدف جلوگیری از قاچاق بار و سوخت در اصفهان به‌صورت هوشمند برای نخستین بار صورت می‌گیرد.
وی اضافه کرد: توزیع عادلانه بار بین رانندگان و شرکت‌ها از دیگر اهداف این طرح است و سامانه هوشمند بار نیز تهیه شده تا در بستر آن صدور سند هوشمند حمل و نقل صورت گیرد.
مطالعه حمل و نقل بار برپایه علمی کار خود را آغاز کرد
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم گفت: در زمینه مطالعات جامع حمل و نقل بار به‌صورت علمی در سه سال گذشته کار شده تا این سازمان بر اساس اصول علمی، فعالیت خود را پیش ببرد.
امیراحمد زندآور خاطرنشان کرد: 23 میلیارد تومان برای حمل و نقل بار در سال 98 پیش بینی شده است.
‌وی تصریح کرد: باید به دنبال کاهش آلاینده‌ها باشیم زیرا هرچه پیش می‌رویم هوای پاک کمتری را شاهد هستیم و همه باید به صورت یکپارچه فعالیت خود را انجام دهند تا شاهد تعداد روزهای بیشتر هوای پاک در اصفهان باشیم.
رونمایی از طرح مطالعات جامع حمل و نقل بار کلانشهر اصفهان بعنوان سند مرجع برای تصمیم‌گیری‌های مدیریتی در حوزه بار صورت می‌گیرد، از این رو تاریخ آغاز طرح اسفند 94 و پایان آن آذر سال جاری با مبلغ قرارداد 600 میلیون تومان بوده است.
این اقدام درآمدی پایدار را برای سازمان حمل و نقل بار شهرداری اصفهان ایجاد خواهد کرد.
بررسی امکان صدور بارنامه توسط نرم‌افزارهای محلی کلانشهرها و دسترسی مدیریتی به سامانه "یو.تی.سی.ام.اس"، بررسی و تصویب نسخه نهایی دستورالعمل حمل محموله‌های ترافیکی، بررسی تصویب اختصاص درآمد حاصل از ثبت بارنامه و پرداخت هزینه صدور آن برای توسعه حمل و نقل عمومی شهرها توسط مجلس شورای اسلامی، بررسی سیاست‌های کلان ساماندهی ناوگان باری بنزین‌سوز و بهره‌مندی از مشوق‌های سوخت و استفاده از تجربیات کلانشهرها در حوزه‌های مختلف از جمله احداث توقفگاه، از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگروه بود.
برچسب‌ها
شهرداری اصفهان اصفهان حمل و نقل

http://www.sepahannews.ir/fa/News/122691/مطالعات-جامع-حمل-و-نقل-بار-درون-شهری-اصفهان-انجام-شد
بستن   چاپ