پیام سپاهان
پایگاه‌های دریافت کمک‌ به سیل‌زدگان، در اصفهان راه اندازی شد
سه شنبه 24 دي 1398 - 16:45:04
پیام سپاهان - اصفهان - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان از آغاز فعالیت دستکم 30 پایگاه دریافت کمک‌های مردمی در کلانشهر اصفهان برای ارسال به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان خبر داد.

داریوش کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: غیر از پایگاه‌های مذکور که در میادین و چهارراه‌های اصلی اصفهان فعالیت می‌کنند شعب هلال احمر در شهرستان‌های استان نیز برای دریافت کمک‌های مردمی آغاز بکار کرده‌اند.
وی ادامه داد: هم استانی‌ها می‌توانند اقلام مورد نیاز شامل پتو، زیرانداز، موکت با تاکید بر غیر دست دوم بودن آنها و مواد غذایی را که حداقل 6 ماه تاریخ مصرف دارد به این پایگاه‌ها تحویل دهند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان در باره چگونگی پرداخت کمک‌های نقدی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #54*112* از طریق تلفن همراه، مبالغ دلخواه خود را بطور مستقیم به هلال احمر سیستان و بلوچستان واریز کنند، همچنین صندوق‌های دریافت کمک نقدی در پایگاه های اصفهان قرار داده می‌شود.
کریمی تصریح کرد: هم‌اکنون محموله‌ای شامل 2 هزار تخته موکت بوسیله هلال احمر اصفهان بارگیری شده و آماده انتقال به بندر جاسک استان هرمزگان است.
به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان، امدادگران مناطق شرق استان مانند نایین، کوهپایه، خور و بیابانک و اردستان آماده‌باش هستند تا در صورت اعلام، به مناطق سیل‌زده اعزام شوند.
بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه 19 دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر بوده، بطوری که میزان بارش‌ها در جنوب این استان نسبت به سال گذشته 26 برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.
در سیستان و بلوچستان هم‌اکنون تعداد 500 روستا و 14 شهرستان درگیر سیل هستند و 20 هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزیی دیده است.
امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد یا قایق امکان‌پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته‌بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.
بیش از چهار هزار امدادگر و نجاتگر، عضو جمعیت هلال احمر استان اصفهان هستند.
ایران جزو 10 کشور بلاخیز جهان به‌شمار می‌رود و 43 بلای طبیعی شناخته شد در جهان 35 مورد آن در ایران روی می‌دهد.
برچسب‌ها
سیستان و بلوچستان خسارت سیل جمعیت هلال احمر مناطق سیل زده اصفهان سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

http://www.sepahannews.ir/fa/News/122686/پایگاه‌های-دریافت-کمک‌-به-سیل‌زدگان،-در-اصفهان-راه-اندازی-شد
بستن   چاپ