پیام سپاهان
فرمانده انتظامی شهرستان اردستان خبر داد:
کشف 420 «ماینر» تولید ارز دیجیتال قاچاق در اردستان
سه شنبه 24 دي 1398 - 15:56:00
پیام سپاهان - اردستان-فرمانده انتظامی شهرستان اردستان گفت: نیروی انتظامی اردستان توانسته در سه مرحله با شناسایی افراد خاططی، تعداد 420 دستگاه ماینر را کشف و ضبط کند.

سرهنگ غلامرضا هاشمی زاده در حاشیه نمایشگاه کشفیات پلیس در اردستان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به تمام آموزشهایی که در خصوص فضای مجازی به شهروندان و دانش آموزان در مدارس و اماکن عمومی داده می شود شاهد کلاه برداری های اینترنتی در شهرستان اردستان هستیم.
وی افزود: در این ارتباط تعداد 35 پرونده به ارزش یک میلیارد و 230 میلیون ریال در پلیس فتا تشکیل شده که توانسته ایم مبلغ 480 میلیون ریال آن را به مردم برگردانیم.
فرمانده انتظامی شهرستان اردستان گفت: موضوعی که خیلی نگران کننده است اینکه افرادی که مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند افراد زیر 35 سال هستند و اکثرا در موضوع کلاه برداری های خرد خانم ها از آمار بیشتری برخوردارند.
80 درصد کلاه برداریهای اینترنتی از طریق فیشینگ انجام می شود
وی ابراز داشت: 80 درصد از این کلاه برداری ها از طریق فیشینگ انجام شده است و بیشتر این موضوعات مربوط به خریدهای اینترنتی از سایت های دیوار و شیپور بوده است.
سرهنگ هاشمی زاده بیان داشت: فرمانده انتظامی اردستان توانسته در سه مرحله با شناسایی تعداد 420 دستگاه ماینر مربوط به تولید ارز دیجیتال را در تعدادی مرغداری و کارخانه راکد کشف و ضبط کند و چهار نفر در این ارتباط دستگیر شدند.
وی تاکید کرد: دستگاه ها یی که در این سه مرحله کشف شده از پنج تا 18 میلیون تومان قیمت دارند و با توجه به اینکه برای تولید ارز دیجیتال برق فراوانی مصرف می شود باید افرادی که اقدام به این کار می کنند مجوزهای لازم را داشته باشند.
سرهنگ هاشمی زاده افزود: افرادی که اقدام به خرید موتور سیکلت های «crm» می کنند بدانند این موتور سیکلت ها قاچاق بوده و توسط پلیس توقیف خواهد شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/122681/کشف-420-«ماینر»-تولید-ارز-دیجیتال-قاچاق-در-اردستان
بستن   چاپ