پیام سپاهان
کشف مواد مخدر در اردستان 450 درصد افزایش یافت
سه شنبه 24 دي 1398 - 15:55:14
پیام سپاهان - کاشان- فرمانده انتظامی اردستان گفت: کشف مواد مخدر در سال‌جاری با تلاش شبانه‌روزی نیروهای انتظامی این شهرستان، 450 درصد به نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

سرهنگ غلامرضا هاشمی‌زاده روز سه‌شنبه در آیین گشایش نمایشگاه کشفیات سه ماهه این نیرو افزود: همچنین در این رابطه افزایش 40 درصدی دستگیری معتادان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر را داشتیم و 15 دستگاه انواع خودروی حامل مواد مخدر نیز توقیف شده است.
وی از انهدام چهار هزار و 500 بوته ماری‌جوانا هم خبر داد و تشریح کرد: کشت این گیاه و شاهدانه ممنوع است اما برخی کشاورزان از روی ناآگاهی اقدام به کشت کردند که از جهاد کشاورزی انتظار می‌رود در این زمینه اطلاع‌رسانی کند.
فرمانده انتظامی اردستان بیان کرد: همچنین در این مدت 41 درصد افزایش دستگیری سارقان احشام و لوازم منزل را شاهد بودیم که بیشترین کشفیات در لوازم منزل بود و بیش از 110 میلیون ریال از این اموال به مردم بازگردانده شد.
وی با بیان اینکه سارقان تحویل مقام قضایی شده‌اند، اضافه کرد: کشف احشام نیز یک درصد افزایش داشته است.
هاشمی‌زاده در ادامه به توقیف یک دستگاه موتورسیکلت غیرمجاز با ارزش نزدیک به 280 میلیون ریال اشاره کرد و در مورد کشف کالاهای قاچاق گفت: در این زمینه 86 پرونده کشف به ارزش 20 میلیارد ریال تشکیل شده است و متخلفان از جمله در 61 پرونده سوخت با جرم حمل 86 هزار لیتر سوخت قاچاق، افزون بر یک میلیارد و 610 میلیون ریال جریمه شدند.
وی افزود: 420 دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر)، هریک با ارزش 50 تا 180 میلیون ریال در چند دامداری و کارخانه‌ تعطیل هم کشف و ضبط شد و چهار نفر در این زمینه دستگیر شده‌اند.
خانم‌های جوان، طعمه فیشینگ
فرمانده انتظامی اردستان در مورد کلاهبرداری‌های اینترنتی بیان کرد: تاکنون 35 پرونده به مبلغ یک میلیارد و 230 میلیون ریال تشکیل و پیگیری شده است که مبلغ 480 میلیون ریال آن بازگشته است.
وی تصریح کرد: بیشتر افرادی که مورد سودجویی قرار گرفتند، خانم‌های زیر 35 سال هستند که با فیشینگ و ایجاد درگاه با کلاهبرداری روبه‌رو شدند.
هاشمی‌زاده تاکید کرد: سایت‌های دیوار و شیپور بیشترین مورد را داشتند که پست‌ها بسته شدند اما مردم هم باید بیشتر هوشیار باشند و به سادگی فریب نخورند.
فرماندار اردستان نیز در ادامه یادآور شد: نیروی انتظامی حافظ نظم و امنیت در جامعه است و با تلاش آنها و دیگر نیروها در این منطقه امنیت خوبی به نسبت سایر شهرستان‌های استان اصفهان برقرار است.
حمیدرضا تاملی اضافه کرد: تیم مدیریتی نیروی انتظامی در اردستان با جذب نیروهای فعال و ارزشمند تلاش دارند وضعیت خوبی را در شهرستان به وجود آورند که از آنها قول گرفتیم در نخستین فرصت، یکی از وعده‌های خوبی که در حوزه بازگشت آرامش و اطمینان عمومی به شهرستان است، با کمک قوه قضاییه مححق شود.
شهرستان 42 هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
برچسب‌ها
فرماندهی نیروی انتظامی اصفهان اردستان کشف مواد مخدر

http://www.sepahannews.ir/fa/News/122679/کشف-مواد-مخدر-در-اردستان-450-درصد-افزایش-یافت
بستن   چاپ