پیام سپاهان
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان اعلام کرد
آغاز جذب کمک های مردمی برای سیل زدگان در پایگاه های هلال احمر اصفهان
سه شنبه 24 دی 1398 - 12:27:36 PM
ایسنا
پیام سپاهان -  معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان از آغاز جذب کمک های مردمی برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی کشور در پایگاه های هلال احمر اصفهان خبر داد و گفت: اولویت اصلی جمع آوری کمک های نقدی است.

داریوش کریمی  اظهارکرد: به دنبال پیام مقام معظم رهبری مبنی بر یاری رسانی به هموطنان در معرض سیل در استان سیستان و بلوچستان و مناطق جنوب شرق کشور، تمامی شعب هلال احمر در استان اصفهان از امروز آماده دریافت کمک های مردمی است.
وی با بیان اینکه اولویت اول جذب کمک های نقدی است، افزود: مردم می توانند از طریق شماره گیری کد دستوری #54*112* و یا از طریق شماره حساب 5263636353 نزد بانک ملت شعبه امام علی(ع) بنام سیل زدگان، کمک های نقدی خود را واریز کنند تا مستقیما برای کمک رسانی به سیل زدگان صرف شود.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان اولویت دوم پس از کمک های نقدی را اهدای پتوی نو و اقلام غذایی کنسرو شده اعلام کرد و گفت: لوازم گرمایشی و شوینده و بهداشتی نو نیز مورد نیاز است، اما درخواستی که از مردم داریم این است که این لوازم حتما نو باشند و به هیچ عنوان لوازم دست دوم حتی اگر سالم است نیاوردند، چون در هنگام توزیع اقلام باید حرمت سیل زدگان عزیز حفظ شود و خدای ناکرده باعث رنجش خاطر آنها نشود.
وی ادامه داد: مردم از اهدای البسه و لوازم دست دوم و آب معدنی و مواد غذایی دیگر به جز مواد کنسروی خودداری کنند، تا بتوانیم موارد مورد نیاز را در اسرع وقت بسته بندی و برای سیل زدگان ارسال کنیم.
کریمی با اشاره به اینکه از امروز تا دو هفته دیگر امکان جذب کمک های مردمی در شعب هلال احمر فراهم است، اعلام کرد: دو تیم عملیاتی هلال احمر اصفهان آماده هستند که در صورت نیاز به مناطق سیل زده اعزام شوند، همچنین پشتیبانی هلال احمر اصفهان نیز آماده امدادرسانی است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرایط جوی حاکم بر استان، از مردم خواست که در صورت سفر در جاده های استان نکات ایمنی را رعایت کنند و گفت: ایمنی خودرو، گرمایش، تغذیه اضطراری و همراه داشتن داروهای تخصصی از مواردی است که حتما باید مورد توجه باشد، در عین حال که اگر دچار مشکل شدند با تلفن 112 تماس بگیرند و همکاران ما در هلال احمر آماده کمک رسانی هستند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان همچنین با اشاره به امدادرسانی های صورت گرفته در استان از 17 تا 24 دی ماه، تصریح کرد: در این مدت 76 مورد امدادرسانی در سطح استان داشتیم که 10 مورد برف و کولاک، 25 مورد جاده ای، 17 مورد خدمات حضوری در پایگاه ها، 1 مورد ریزش آوار، 12 مورد شهری و 8 مورد صنعتی کارگاهی بود.
وی مجموع حادثه دیدگان در این حوادث را 674 نفر اعلام کرد و افزود: کل آسیب دیدگان 671 نفر و مصدومان 49 نفر بودند.
کریمی با بیان اینکه 39 نفر از مصدومان این حوادث به مراکز درمانی منتقل شده و 10 نفر به صورت سرپایی مداوا شدند، خاطرنشان کرد: 280 نفر اسکان اضطراری در این حوادث داشتیم.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان از اعزام 85 تیم با 248 نیروی عملیاتی و 70 مورد آمبولانس طی مدت یاد خبر داد و گفت: در حوادث جاده ای استان دو مورد رهاسازی فنی از خودروها داشتیم که خوشبختانه تلفات جانی نداشت.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/122644/آغاز-جذب-کمک-های-مردمی-برای-سیل-زدگان-در-پایگاه-های-هلال-احمر-اصفهان
بستن   چاپ