پیام سپاهان
4 تیم امدادی از اصفهان به سیستان و بلوچستان اعزام شد
سه شنبه 24 دي 1398 - 12:27:19
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به‌دنبال پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر یاری رسانی به هموطنان در معرض سیل در استان سیستان و بلوچستان و مناطق جنوب شرق کشور 4 تیم امدادی و تجهیزات کنترل سیل از استان اصفهان به منطقه اعزام شد.

منصور شیشه فروش روز سه‌ شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تیم‌های امداد و نجات شامل سه دستگاه تریلر و چند دستگاه خودروهای امدادی و آفرود از هیات اتومبیلرانی هستند.
وی بیان کرد: امدادگران اصفهانی در راستای کمک و امدادرسانی به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان، با حضور در این مناطق با پخت غذا و توزیع بین سیل زدگان خدمت رسانی می‌کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: داوطلبان در این رابطه می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره گیری کد دستوری #54*112* یا از طریق شماره حساب 5263636353 هلال احمر سیستان نزد بانک ملت شعبه امام علی(ع) بنام سیل زدگان اعطا کنند.
وی بیان کرد: کمک های غیر نقدی شامل پوشاک و پتوی نو، اقلام غذایی تاریخ‌دار و کنسرو شده، لوازم شوینده، گرمایشی و بهداشتی، آب معدنی را به شعب جمعیت هلال احمر سراسر استان تحویل دهند.
بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه 19 دی آغاز شده، استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است؛ بیشینه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به 200 میلی‌متر می‌رسد.
شرایط در استان سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته 26 برابر شده است و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.
اکنون در سیستان و بلوچستان تعداد 500 روستا و 14 شهرستان درگیر سیل هستند و 20 هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.
با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته‌بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.
برچسب‌ها
سیستان و بلوچستان مناطق سیل زده اصفهان سیل
پروندهٔ خبری
بارندگی و سیل در سیستان و بلوچستان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/122640/4-تیم-امدادی-از-اصفهان-به-سیستان-و-بلوچستان اعزام-شد
بستن   چاپ