پیام سپاهان
معاون استاندار:
تشکیل شورای مشورتی، نیاز جامعه ایثارگری اصفهان است
دوشنبه 23 دي 1398 - 23:57:56
پیام سپاهان - اصفهان- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان با اشاره به فعالیت‌های پراکنده تشکل‌های ایثارگری گفت: تشکیل یک شورای مشورتی برای کانونی کردن انرژی‌های پراکنده و ایجاد وحدت رویه در این استان ضروری است.

ایوب درویشی روز دوشنبه در جمع شورای مشورتی ایثارگران استان اصفهان افزود: تعمیق انسجام و امید، مهم‌ترین رسالت جامعه ایثارگری است و خروجی چنین نشست‌هایی باید طرح موضوعات کاربردی به‌منظور حل مشکلی از مشکلات جامعه ایثارگری این استان باشد.
وی با اشاره به مسایل گوناگون جامعه ایثارگری بیان کرد: مسایل این قشر باید دسته‌بندی و پس از ریل‌گذاری مناسب، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تصمیم‌گیری و اجرایی استانی و کشوری پیگیری شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان اضافه کرد: امیدآفرینی و امیدزایی مهم‌ترین رسالت دغدغه‌داران انقلاب است و ایثارگران که در این حوزه از جان و مال خود گذشتند، اولویت بیشتری نسبت به سایرین دارند.
وی تاکید کرد: مسایلی که انسجام استانی و کشوری را مورد تهدید قرار می‌دهد، باید شناسایی و در یک فضای غیرسیاسی حل شود تا مقدمات انسجام بیشتر را فراهم کند.
به گفته درویشی، نقطه ورود حل مشکلات برای مسایل بین استانی جامعه ایثارگری است که دغدغه‌مندترین اقشار جامعه نسبت به نظام اسلامی هستند.
وی یادآور شد: اثربخشی فعالیت‌ها در گرو مردمی بودن آن است و بر این اساس باید به دور از سیاسی‌بازی در جناح‌ها و دولتی شدن تشکل‌ها، حل مشکلات دنبال شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان نیز در این نشست گفت: دغدغه‌های ایثارگران زیاد است و ضرورت دارد این شورای مشورتی بازوی کمک کننده به استاندار در حل این مسایل نقش‌آفرینی کند.
داریوش وکیلی افزود: کلیدواژه وحدت در 14 هزار وصیت‌نامه از شهیدان، پرتکرارترین توصیه آنها بوده است و امروز هم تنها راه نجات استان و کشور همین مهم به شمار می‌رود.
چند نفر از نخبگان ایثارگری استان اصفهان نیز در ادامه این نشست دیدگاه‌ها و دغدغه‌ها از جمله اهتمام به اجرای کامل قوانین مربوط به ایثارگران، ارتقای جایگاه ایثارگران در جامعه، حفظ سرمایه‌های اجتماعی و پرهیز از استفاده ابزاری از جایگاه ایثارگران، همبستگی ایثارگران استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری و بهره‌گیری از این ظرفیت برای تقویت انسجام اجتماعی، تکریم مردمی جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی با محوریت خانواده شهدا، ضرورت فعالیت رسانه‌ای و تبلیغاتی در مورد تکریم و همدردی با خانواده جان‌باختگان این پرواز و ضرورت حفظ یاد و راه شهید حاج قاسم سلیمانی تاکید کردند.
استان اصفهان دارای 23 هزار و 500 شهید، 50 هزار جانباز (یک‌هزار و 189 جانباز بالای 70 درصد)، سه هزار و 500 آزاده و 95 شهید مدافع حرم است.
برچسب‌ها
ایثار و شهادت اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/122607/تشکیل-شورای-مشورتی،-نیاز-جامعه-ایثارگری-اصفهان-است
بستن   چاپ