پیام سپاهان
سرپرست اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی قزوین: سرمایه‌گذاری در بخش تعاونی‌ها به کاهش فقر و بیکاری منجر می‌شود
دوشنبه 23 دي 1398 - 15:03:15
وزارت رفاه
پیام سپاهان - سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تعاونی‌ها یکی از راه‌های گسترش بازار کار و دستیابی به اشتغال پایدار هستند و با سرمایه گذاری صحیح در این بخش می‌توان به کاهش فقر و بیکاری کمک کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان قزوین، رضا گروسی سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تعاونی‌ها از مردم نهادترین بخش‌های اقتصادی شناخته می‌شوند و می‌توان با رویکرد مناسب در این زمینه و اختصاص تسهیلات ویژه‌ برای حمایت و تقویت این بخش اقدام کرد.
وی تاثیر تعاونی‌ها را در ایجاد اشتغال پایدار چشمگیر دانست و افزود: رشد و توسعه تعاونی‌ها مبتنی بر مشارکت، توانمندی، هم افزایی و عقلانیت جمعی است و باید با توجه به این شاخصه‌ها زمینه جذب کارجویان و پیشرفت این بنگاه‌های داخلی را فراهم آورد.
گروسی با تاکید بر نقش موثر تعاونی‌ها در اقتصاد کشور گفت: برنامه‌ریزی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بدون توجه به نقش تعاونی‌ها در چرخه تولید و اقتصاد کشور میسر نیست و باید برای بروز ظرفیت‌های داخلی و تبدیل توانایی‌های بالقوه آنها به بالفعل زمینه سازی لازم صورت گیرد.
وی تعامل سه جانبه مردم، دولت و تولیدکنندگان را در ﺗﺪﺍﻭﻡ ﺗﻮﻟﻴﺪ ملی و ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺍﺯ ﻛﺎﺭ ﻭ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﺍﻳﺮﺍنی ضروری دانست و گفت: تعامل موثر ﺩﻭﻟﺖ، ﺩﺳﺖ ﺍﻧﺪﺭﻛﺎﺭﺍﻥ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻭ ﻣﺮﺩﻡ موجب می‌شود تا تعاونی‌ها بتوانند تولید خود را افزایش داده و برای ایجاد رونق ملی گام بردارند.
وی با بیان این که تا نیمه نخست سال جاری 776 تعاونی در استان ثبت شده است، ادامه داد: 12 تعاونی معدنی، 82 تعاونی مسکن، 222 تعاونی کشاورزی، 19 تعاونی فرش، چهار تعاونی عمرانی، 113 تعاونی خدمات، 41 تعاونی حمل‌ونقل، 52 تعاونی تولیدی - توزیعی، پنج تعاونی سهام عدالت، 44 تعاونی تأمین نیاز مصرف‌کنندگان، پنج تعاونی صنفی، 16 تعاونی تولیدکنندگان و 12 تعاونی اعتبار در استان مشغول به فعالیت هستند.
گروسی گفت: با توجه به این که استان قزوین یکی از قطب‌های کشاورزی است بیشترین تعاونی‌های استان در این بخش ثبت شده و در زمینه گلخانه، پرورش قارچ و محصولات کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.
وی افزود: بعد از بخش کشاورزی، تعاونی‌های خدماتی با 149 تعاونی بیشترین فعالیت را دارند که شامل تعاونی‌های بسته‌بندی، خدمات کامپیوتری، مراکز بهداشتی و درمانی، روانشناسی و حتی آرایشگری هستند.
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تعاونی‌های صنعتی نیز با 113 تعاونی در رده سوم تعاونی‌های استان قرار دارند و اغلب تعاونی‌های فعال در این بخش در زمینه تولید فولاد، میلگرد و قطعات یدکی فعال هستند.
استان قزوین 776 تعاونی در دسته‌های مختلف شامل تعاونی‌های اعتبار، تأمین نیاز تولیدکنندگان، تأمین نیاز صنفی، تأمین نیاز مصرف‌کنندگان، سهام عدالت، تولیدی- توزیعی، حمل‌ونقل، خدمات، صنعتی، عمرانی، فرش دستبافت، کشاورزی، مسکن و معدن دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/122586/سرپرست-اداره-تعاون،کار-و-رفاه-اجتماعی-قزوین--سرمایه‌گذاری-در-بخش-تعاونی‌ها-به-کاهش-فقر-و-بیکاری-منجر-می‌شود
بستن   چاپ