پیام سپاهان
شناسایی بیش از 500 نیروی کار خارجی غیر مجاز در سیستان و بلوچستان
دوشنبه 23 دي 1398 - 14:16:35
وزارت رفاه
پیام سپاهان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: 508 نیروی کار خارجی غیر مجاز در 9 ماهه سال جاری در استان شناسایی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، مهرداد جهاندیده افزود: بازرسان کار این اداره‌ کل در 9 ماهه امسال، 5 هزار و 882 مورد بازرسی از واحدهای کارگری، صنعتی و خدماتی سراسر استان انجام دادند که در پی آن، 508 کارگر خارجی فاقد پروانه کار شناسایی شدند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: با توجه به اینکه بعد از شناسایی اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه در استان، در مرحله نخست رویکرد این مجموعه جایگزینی نیروی کار ایرانی است، در این مدت 221 نیروی کار ایرانی جایگزین نیروی کار غیرمجاز بیگانه شدند.
جهاندیده افزود: در این مدت حدود 2 میلیارد و 584 میلیون و 698 هزار و 745 ریال جریمه در زمینه استفاده غیرمجاز از اتباع بیگانه به کارفرمایان آنها ابلاغ شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس مصوبه شورایعالی کار که حداقل دستمزد روزانه به مبلغ 505 هزار و 627 ریال در سال 1398 را تعیین کرده است، مبلغ جریمه برای هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی دو میلیون و 528 هزار و 135 ریال خواهد بود.
وی با بیان اینکه میزان جریمه سال 98 کارفرمایان متخلف که اقدام به استفاده از اتباع خارجی فاقد مجوز کار می‌کنند، به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه است، افزود: این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف، دو برابر خواهد شد.
جهاندیده تصریح کرد: بر اساس ماده 120 قانون کار، بکارگیری اتباع خارجی فاقد پروانه کار توسط کارفرمایان، کارگاه‌ها، نهادها، ادارات و صنوف ممنوع است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: لازم است تا مدیران واحدهای کارگاهی، کارخانه ها، اصناف و ادارات از بکارگیری اتباع بیگانه غیر مجاز بعنوان نیروی کار خودداری نموده و در صورت نیاز به تخصص کارگر خارجی، برای اخذ مجوز از مجاری قانونی نسبت به دریافت پروانه کار برابر مقررات اقدام کنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/122570/شناسایی-بیش-از-500-نیروی-کار-خارجی-غیر-مجاز-در-سیستان-و-بلوچستان
بستن   چاپ