پیام سپاهان
مدیرکل میراث فرهنگی: فعالیت آژانس‌های گردشگری اصفهان متوقف نشد
دوشنبه 23 دی 1398 - 8:42:57 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: هرگونه شایعه درباره توقف یا کندی فعالیت آژانس‌های گردشگری خارجی صحت ندارد و فعالیت این دفاتر همچنان پابرجاست.

شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر توقف فعالیت آژانس‌های گردشگری پس از سانحه هواپیمایی اوکراین منتشر شده بود.
فریدون الهیاری افزود: کماکان فضای تبادل گردشگران خارجی در استان صورت می‌گیرد و هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد.
وی یادآور شد: تاکنون هیچ ممنوعیت پروازی به آژانس‌های گردشگری استان اعلام نشده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با بیان اینکه 160 آژانس گردشگری در استان وجود دارد، گفت: این آژانس‌ها باید با هدف جذب گردشگر در اصفهان به صورت ویژه فعالیت کنند.
وی با بیان اینکه اصفهان جزو مناطق هدف گردشگران کشورهای مختلف است گفت: در 9 ماهه امسال بیش از 330 هزار گردشگر خارجی به استان اصفهان سفر کردند که بیشترین تعداد گردشگران ورودی به استان از کشورهای آلمان، فرانسه، چین، اسپانیا، ترکیه، ژاپن، یونان، تایلند و استرالیا بودند.
اله‌یاری با اشاره به تعداد بالای گردشگران چینی به اصفهان گفت: اتباع جمهوری خلق چین از 25 تیر سالجاری مجاز شدند بدون اخذ روادید به جمهوری اسلامی ایران وارد شوند و در هر بار ورود به مدت 21 روز در کشور اقامت داشته باشند.
وی یادآور شد: بر این اساس از ابتدای سالجاری تا پایان آذر آمار گردشگران چینی به پنج برابر رسیده است که انی مهم می تواند صنعت گردشگری استان را توسعه دهد.
استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به عنوان قطب گردشگری کشور دارای 107 شهر و یک‌هزار و 934 روستا است و بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها افزون بر یک‌هزار و 800 اثر ثبت ملی شدند.
همچنین در کنار بیش از 600 باب خانه تاریخی این استان دارای 90 موزه تاریخی، مردم شناسی، فرهنگی و طبیعت دولتی و خصوصی است.
 
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/122509/مدیرکل-میراث-فرهنگی--فعالیت-آژانس‌های-گردشگری-اصفهان-متوقف-نشد
بستن   چاپ