پیام سپاهان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:
کاشان پایتخت نهج البلاغه می‌شود
شنبه 21 دي 1398 - 14:13:18
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اعلام خبر برگزاری آیین اختتامیۀ کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین علی (ع) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به زودی و به دلیل ظرفیت‌های موجود، کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغۀ کشور معرفی خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی انصاری، در نشست خبری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی (ع) که صبح 21 دی‌ماه در مجتمع مطبوعاتی اصفهان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت بابت شهادت حضرت فاطمه (س) و سردار سپهبد سلیمانی گفت: خون شهید همان‌طور که خداوند وعده داده، باعث جنبش و حرکت جدیدی در جهان و دنیای اسلام در مقابله با زورگویی، استکبار و قلدرانی می شود که دنیا را برای خودشان می‌خواهند.
وی سپس درگذشت جمعی از هم‌وطنان را در سانحه سقوط هواپیما تسلیت گفت و ادامه داد: هر چه ما داریم از برکت وجود اهل‌بیت (ع) است و هر مشکلی سر راهمان قرار می‌گیرد با استفاده از تعالیم نورانی اهل‌بیت (ع) که برگرفته از تعالیم قران است حل می‌شود.
انصاری تأکید کرد: کشور ما و نظام ما و مردم ما از اهل‌بیت (ع) است و باافتخار می‌گوییم که در بین همه مردم جهان اگر بخواهند نمونه بارز و کاملی از ارادت به اهل عصمت و طهارت را مثال بزنند مردم متدین و مؤمن و ولایتمدار ایران را مثال می‌زنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه ما در همه شئون زندگی مدیون تعالیم این خاندان هستیم، اظهار کرد: بیش از چهل سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و همه مردم دنیا می‌دانند که این انقلاب و نظام بر پایه تعالیم اهل‌بیت و قرآن شکل‌گرفته است به همین دلیل از همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب، دشمنان حقانیت، اسلام، قران و اهل‌بیت که دشمنان انسانیت هم هستند، در قبال این مردم به شکل‌های مختلف به‌ویژه در حوزه فرهنگ و اندیشه صف‌آرایی کردند اما همان‌طور که همه مردم دنیا شاهد هستند ما هم باافتخار تاریخ باشکوه جمهوری اسلامی ایران را رقم می‌زنیم.
وی افزود: در طول این چهل سال، دشمن در همه عرصه‌ها شکست‌خورده و شاید با سختی‌هایی که برای مردم به وجود آورده تصور می‌کند آن‌ها از اهل‌بیت (ع) و نظام جدا می‌شوند درحالی‌که صحنه‌ای که هفته گذشته شاهد آن بودیم نشان داد این ملت علیرغم همه مشکلاتی که هست برای شهادت یکی از شاگردان مکتب امیرالمؤمنین (ع) چه کردند و این یعنی آن‌ها از اهل‌بیت جداشدنی نیستند.
انصاری، یکی از ضرورت‌های کشور و نظام را، تبیین معارف اهل‌بیت و امام علی (ع) به مردم دانست و گفت: اگر بخواهیم سعادت دنیا و آخرت را پیدا کنیم باید متوسل به معارف اهل‌بیت باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، ضمن ابراز خشنودی از اینکه اصفهان یکی از شهرهای ولایتمدار است، خاطرنشان کرد: این شهر در زمینه‌های مختلف ارادت خود را به اهل‌بیت (ع) نشان داده و وجود این‌همه مراکز دینی، حسینیه، مسجد، تکیه، محفل و مجلس نشانگر این است که مردم اصفهان به اهل‌بیت علاقه زیادی دارند.
وی توضیح داد: به خاطر ارادت این مردم به اهل‌بیت و همچنین به دلیل اهمیت و ضرورت تبیین ابعاد شخصیتی امام علی (ع) در آستانه هزار و چهارصدمین سالگرد شهادت این بزرگ‌مرد تصمیم گرفته شد که در قالب یک کنگره به این موضوع پرداخته شود تا ابعاد مختلف شخصیت ارزشمند تاریخ بشریت توسط جمعی از دلسوزان و علاقه‌مندان به معرفی این امام همام روشن شود.
انصاری هدف از اجرای این کنگره را آشنا کردن جهان و مردم با معارف اهل‌بیت به‌ویژه مولای متقیان دانست و گفت: در کنار حضور شخصیت‌های علمی فرهنگی دینی، به‌ویژه کسانی که در زمینهٔ شناساندن معارف اهل‌بیت تلاش کرده‌اند انشالله 26 دی‌ماه، در اختتامیه این کنگره شاهد حضور وزیر ارشاد خواهیم بود و خوشحالیم توفیق سهیم بودن در این کنگره را داریم.
وی یادآور شد: بعد از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کاشان، معاون قرآن و عترت ایشان با توجه به ظرفیتی که کاشان داشت، در حال قطعی کردن این موضوع‌اند که این شهر به عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور معرفی شود. جلسه هماهنگی مربوط به این مسئله هفته گذشته در وزارتخانه برگزار شده و شاید یکی از برنامه‌های اختتامیه کنگره نیز اعلام همین مطلب از سوی وزیر ارشاد باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان ابراز امیدواری کرد که همه بخش‌های فرهنگی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های برنامه‌های خود را به تبیین ابعاد شخصیتی اهل‌بیت و ائمه اختصاص بدهند و به‌شرط صلوات دعا کرد که به برکت وجود نازنین امام علی (ع) کشور ما بااقتدار در خدمت به مردم فعالیت کند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/122364/کاشان-پایتخت-نهج-البلاغه-می‌شود
بستن   چاپ