پیام سپاهان
توسعه زیرساخت‌های ورزشی اصفهان مستلزم ارائه تسهیلات بانکی است
شنبه 21 دی 1398 - 10:50:54 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان- رییس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: توسعه، افزایش و تکمیل زیرساخت‌های ورزشی استان مستلزم ارائه تسهیلات بانکی با بهره‌کم به سرمایه‌گذاران است.

حسین محمودیه روز شنبه اظهارداشت: تسهیلات متعدد بانکی با بهره‌های پایین و بازپرداخت‌های‌طولانی مدت در بخش‌های دیگر بویژه اقتصادی مانند کشاورزی وجود دارد اما ورزش از اینگونه حمایت‌ها بی‌بهره است.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت فعالان اقتصادی در عرصه ورزش اضافه کرد: این امر باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران برای حضور در عرصه ورزش چندان رغبت نکنند و سرمایه‌های خود را در بخش‌های دیگر ارائه دهند.
رییس اداره فنی مهندسی اداره‌کل ورزش و جوانان اصفهان تصریح کرد: از سوی دیگر بطور معمول بازگشت سرمایه و سود فعالان اقتصادی که در عرصه ورزش هزینه کرده‌اند در مقایسه با سایر بخش‌ها، دیرتر محقق می‌شود بنابراین بازهم از انگیزه سرمایه‌گذار برای حمایت ورزش کاسته خواهد شد.
محمودیه خاطرنشان کرد: مخاطبان ورزش کم نیستند و ساخت و تکمیل هر مجموعه، افراد زیادی را درگیر ورزش می‌کند، به این معنا که بازار مناسبی وجود دارد، اما برای فعال‌سازی این بازار و توسعه زیرساخت های ورزشی باید دستِکم 50 درصد سرمایه از سوی بانک تامین شود.
وی با بیان اینکه بانک‌ها باید در ارائه وام‌ها نیاز جامعه را بیشتر در نظر بگیرند، تصریح کرد: امروزه ورزش از مهمترین مقوله‌های اجتماعی و حوزه سلامت است و برای کاهش بیماری‌ها و کمتر شدن آسیب‌های اجتماعی باید بیشتر به آن توجه کرد.
رییس اداره فنی مهندسی اداره‌کل ورزش و جوانان اصفهان اظهارداشت: پیشتر، طرح‌های مشابه بانکی برای ساخت مجموعه‌های ورزشی وجود داشت، اما جذاب نبودن این طرح‌ها سبب می‌شد که کسی سراغ آنها نرود و در پی آن اماکن ورزشی هم توسعه داده نشود.
محمودیه با بیان‌اینکه سرانه ورزشی استان در سال گذشته به 0.365 مترمربع رسید، افزود: این رقم حتی از میانگین کشوری پایین‌تر است، لذا هرگونه طرحی که بتواند افزایش ساخت و ساز ورزشی را در استان فراهم کند، ضروری است.
بیش از 311 هزار ورزشکار سازمان یافته در اصفهان فعالیت می‌کنند و افزون بر یکهزار و 350 باشگاه ورزشی در این استان وجود دارد.
اکنون 564 مکان ورزشی به‌عنوان زیرمجموعه ورزش و جوانان استان وجود دارد که بیشترین آنها سالن چندمنظوره با 250 باب، سالن رزمی با 105 باب و کمترین آنها 2 مانژ سوارکاری و یک پیست اسکیت است.
بدون احتساب ورزشگاه نقش جهان، سالانه یکصد میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و نگهداری اماکن ورزشی این استان نیاز است.
 
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/122313/توسعه-زیرساخت‌های-ورزشی-اصفهان-مستلزم-ارائه-تسهیلات-بانکی-است
بستن   چاپ