پیام سپاهان
افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه آزاد اصفهان
سه شنبه 17 دي 1398 - 14:33:18
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در واحد اصفهان افتتاح شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در آیین افتتاح این دفتر، اظهار کرد: دانشگاه‌های نسل امروز نباید بر آموزش تنها تاکید کنند بلکه باید با آموزش مهارت‌های مختلف دانشجویان را برای ورود موفق به بازار کار آماده سازند.
پیام نجفی افزود: از جمله طرح‌هایی که ما به منظور اشتغال برنامه‌ریزی کرده‌ایم طرح پویش، پایش و رویش است طرح «پویش» ناظر بر تحصیل همزمان با کارآموزی در صنعت و خدمات، «پایش» ناظر بر هدایت و ساماندهی پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی منطبق بر نیاز جامعه و «رویش» سومین گام بعد از پایش و پویش است که از تلفیق این دو به دست می آید.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به سوابق همکاری فی مابین دانشگاه و مرکز آموزش فنی حرفه ای خاطرنشان کرد: باید نمونه این دفتر در سایر مراکز دانشگاهی تاسیس شود زیرا در سطح استان اصفهان شهرک‌های صنعتی بسیاری وجود دارد و باید دانشجویان منطبق با نیازهای جامعه و صنعت، آموزش دیده و در ارتباط با رشته تحصیلی خود وارد بازار کار شوند تا از رشد مشاغل کاذب در سطح شهر جلوگیری شود.
نجفی اظهار کرد: با تاسیس سایت‌ها و دفاتر مهارت آموزی در دانشگاه‌ها و آموزش مهارت‌های مختلف و کاربردی در زمان‌های مختلف، دانشجو به تناسب رشته تحصیلی، علاقه و توانمدی به یادگیری می پردازد و هنگام ورود به بازار کار یک دانش آموخته توانمند است نه یک دانشجوی تئوری محور از این رو براحتی و در کمترین زمان ممکن جذب بازار کار می‌شود.
در ادامه جلسه نیز مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: به عنوان یک سازمان، خود را در بوته نقد قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که باید شیوه‌های آموزشی را تغییر دهیم چون هدف ما آموزش صرف نیست بلکه آموزش اثر پذیر است.
آرش اخوان طبسی افزود: با بررسی مدل‌های آموزشی کشور های سطح اول دنیا مدل کشور آلمان را برگزیدیم و بومی‌سازی کردیم زیرا در این کشور ضریب انطباق مدرک تحصیلی و شغل افراد 92 درصد است که بالاترین ضریب آماری در سطح دنیا است و هدف ما نیز آموزش بر اساس نیاز جامعه و تامین شغل است.
وی اظهار کرد: فرایند کار ما بدون تعامل با دانشگاه بی معناست زیرا 30 درصد مراجعان ما دانشجو هستند و وجود یک دفتر در دانشگاه باعث می شود تا دانشجو را مطابق با نیازها در مشاغل مختلف آموزش داده و با هدایت و حمایت از دانشجویان راه رسیدن به اشتغال را هموار سازیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/122004/افتتاح-مرکز-مدیریت-مهارت-آموزی-و-مشاوره-شغلی-در-دانشگاه-آزاد-اصفهان
بستن   چاپ