پیام سپاهان
منش سردار سلیمانی الگوی دانش‌آموزان می‌شود
سه شنبه 17 دي 1398 - 11:17:44
پیام سپاهان - اصفهان - جمعی از فرهنگیان اصفهان با اشاره به رشادت‌، اخلاص و وطن‌پرستی سردار شهید قاسم سلیمانی بر ضرورت الگوسازی از این شخصیت جهانی در مدارس تاکیدکردند.

مدیر یکی از مدارس اصفهان گفت: وظیفه ما در آموزش و پرورش الگوسازی، نشر و تکثیر این گونه شخصیت‌هاست زیرا این شهید بزرگوار خود را در هیچ چارچوبی به غیر از رهبری قرار نداد و خود را خالص، مخلص و سرباز نظام تعریف کرد.
حسین علایی در گفت و گو با ایرنا افزود: شهادت این سردار رشید اسلام، یک درس و فرصت مهم برای یادگیری و یاددهی به جامعه تعلیم و تربیت به ویژه دانش‌آموزان است.
معاون پرورشی یک مدرسه متوسطه دخترانه در اصفهان نیز گفت: هرچند که سردار سلیمانی رفت ولی دفاع همچنان باقی است زیرا در مکتب ما شهادت پایان کار نیست بلکه یک شروع دوباره است.
معصومه خسروی در گفت و گو با ایرنا افزود: در این میان نهاد تعلیم و تربیت برای پرورش و آموزش نسل جدید سلیمانی‌ها وظیفه‌ای خطیر و مسؤولیتی مهم دارد تا فرزندان و نسلی بالنده، شجاع ، برومند و متعهد تربیت کند.
وی وظیفه دختران دانش آموز را در ادامه راه سردار شهید سلیمانی، رعایت ارزش‌های اسلامی به ویژه حجاب برشمرد و گفت: باید همه به هر طریق ممکن و هر کس در حیطه وظایف و رفتارهای خود راه و آرمان حاج قاسم را ادامه دهد.
وی به نمایندگی از طرف جامعه فرهنگیان افزود: از این پس نام سردار سلیمانی در کنار شهدای بزرگ انقلاب و نظام همچون سردار شهید خرازی و همت و دیگر بزرگان به ویژه شهدای ترور مانند آیت‌الله بهشتی، مطهری، مفتح، رجایی و باهنر قرار می گیرد و این اسطوره‌ها سرلوحه و مصداق آموزش ایثار و فداکاری در مدارس خواهد شد.
یک دانش آموز دوره متوسطه دوم نیز در حالیکه به همراه خانواده عازم مراسم خاکسپاری شهید سلیمانی در کرمان بود گفت: امروز مهمترین درس ما آموزش از مکتب اخلاص و وطن پرستی سردار سلیمانی است.
علی رضوی افزود: خروش ملت بزرگ ما از کودک، نوجوان، جوان و حتی افراد کهنسال در مراسم تشییع و خاکسپاری سردار سلیمانی نشان داد که نقشه شوم آمریکا نقش بر آب شد و او در این بازی باز هم باخت.
دبیر یکی از مدارس پسرانه اصفهان نیز گفت: سردار سلیمانی ، اسوه صبر، استقامت و الگوی شجاعت،درایت ،تواضع، فروتنی و توسل به اهل بیت(ع) برای همگان است.
محمد فروتن آن سردار شهید را محبوب‌ترین شخصیت برای مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان دانست و افزود: اگر می‌خواهیم پیرو خط امام حسین (ع) ، شهدا و حاج قاسم سلیمانی باشیم باید جنبه‌های رفتار و زندگی این شهیدان سرافراز را سرلوحه زندگی و کار خود قرار دهیم.
این معلم اصفهانی افزود: آن سردار شهید، تمام زندگی خود را وقف اسلام و مبارزه با ظالمان کرد و اکنون به عنوان اسطوره و نماد مبارزه با ظلم در جهان شناخته شده است
وی به دانش آموزان توصیه کرد که راه و یاد این فرمانده دل‌ها و سرباز وطن و ولایت را با رفتار و کردار خود ادامه و آن را سرمشق شندگی خود قرار بدهند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در پی خبر شهادت سردار سلیمانی گفت: دست جنایتکاران پلید آمریکایی، این بار به خون پاک سرداربزرگواری آلوده شد که ملجاء و پناه و امید جبهه جهانی مقاومت بود کسی که به فرموده رهبر معظم انقلاب، اغلب برگ‌های زرین کتاب زندگی پرافتخارش مزین به جهاد در راه خدا، مبارزه در راه آزادگی،عدالت و رهایی ملت‌های دربند بود.
محمد اعتدادی افزود: مجاهد وارسته وفروتنی که عشق و ارادتش به سالار شهیدان سبب شد تا در همان سرزمینی خون پاکش نهال مبارزه باظلم را آبیاری کند که در گذشته مولا و سرورش پرچم مجاهدت را برفراز آن افراشته بود.
وی ادامه داد: اگر دژخیمان وقداره کشان امروز دنیا تصور می‌کنند با شهادت مجاهدان این سرزمین شهید پرور بتوانند ملت ما را ازایستادگی و مقاومت ناتوان کنند باید بدانند فرزندان وشاگردان امثال سردار سلیمانی و همرزمان عزیزش برآمده ازهمان فرهنگی هستند که قرنهاست دراین کشورساری وجاری است ودرآن شکست و پشیمانی هرگز جائی ندارد
بامداد جمعه 13 دی ماه، سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
برچسب‌ها
شهدا اصفهان قاسم سلیمانی فرهنگیان
پروندهٔ خبری
شهادت سردار سلیمانی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/121958/منش-سردار-سلیمانی-الگوی-دانش‌آموزان-می‌شود
بستن   چاپ