پیام سپاهان
چرا اصفهان میزبان افتتاحیه جشنواره شعر فجر شد؟
سه شنبه 10 دی 1398 - 11:19:05 AM
ایرنا
پیام سپاهان -  آیین افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، 12 دی‌ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیران دوره‌های گذشته این جشنواره، در تالار سوره اصفهان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی حوزه هنری اصفهان در گفت‌وگویی با اعلام این خبر اظهار کرد: در اصفهان هر فصل یک‌بار یا یک‌فصل در میان، میزبان شب‌شعری به نام «به ساعت اصفهان» هستیم که موردتوجه شعرای کشور قرارگرفته و به یک برند تبدیل‌شده است.
حسین خالقی پور ادامه داد: به خاطر موفقیتی که مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری اصفهان در برگزاری این برنامه داشته، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد داد که افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فجر در اصفهان و در قالب برنامه «به ساعت اصفهان» برگزار شود.
وی افزود: سعید بیابانکی که مجری شب‌شعر «به ساعت اصفهان» و دبیر علمی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر است، این پیشنهاد را به ما اعلام کرد و به‌این‌ترتیب اصفهان برای اولین بار میزبان افتتاحیه این جشنواره شعر بین‌المللی خواهد شد.
مسئول مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری اصفهان با اشاره به مدعوین این افتتاحیه گفت: علاوه بر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که قول داده‌اند در این مراسم حضور داشته باشد، سعید بیابانکی، دبیر علمی این جشنواره و محمدعلی بهمنی، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، عبدالجبار کاکایی، محمدکاظم کاظمی، جواد محقق و بهمن ساکی که همه دبیران ادوار قبلی جشنواره بین‌المللی شعر فجر بوده‌اند نیز در آیین افتتاحیه حاضر خواهند بود.
خالقی پور خاطرنشان کرد: خسرو احتشامی، فضل‌الله شیرانی و محمد مستقیمی نیز سه تن از شعرای پیشکسوت اصفهان هستند که شاهد شعرخوانی آنها در آیین افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر خواهیم بود.
فراخوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر آذرماه 1398 منتشرشده و علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره که شامل بخش‌های مختلفی مثل شعر بزرگ‌سال، شعر کودک و نوجوان، درباره شعر و بخش ویژه شاعران زیر 25 سال است تا 15 دی‌ماه 1398 فرصت دارند آثار خود را به نشانی javan.adabiatirani.com ارسال کنند.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/120739/چرا-اصفهان-میزبان-افتتاحیه-جشنواره-شعر-فجر-شد؟
بستن   چاپ