پیام سپاهان
994 پرونده در هیات تشخیص اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام بررسی شد
دوشنبه 9 دي 1398 - 08:35:01
وزارت رفاه
پیام سپاهان - معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 994 پرونده در هیات تشخیص اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بررسی شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، آیت نرگسی با اعلام این خبر اظهار کرد: همچنین در این مدت 77 دادخواست ثبت شده و 42 پرونده در دست بررسی و 24 پرونده تایید آراء و 11 پرونده نیز نقض آراء شده است.
وی افزود: میانگین زمان رسیدگی در هیات حل اختلاف در کل استان در این بازه زمانی 15 روز بوده که در این هیات 497 پرونده بررسی شده است.
نرگسی تعداد کل شرکت های خدماتی تایید صلاحیت شده در استان را 77 فقره عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تاسیس 6 تشکل شوراهای اسلامی کار و کانون های مربوط، 26 مورد تجدید انتخابات تشکل های کارگری و کارفرمایی، تاسیس سه انجمن صنفی کارفرمایی و کانون های مربوط، تاسیس پنج مجمع نمایندگان کارگران، برگزاری 230 دوره آموزشی با سرفصل های مرتبط برای تقویت تشکل صورت گرفته است.
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام یادآور شد: در حوزه بازرسی کار نیز، 6 هزار و 570 بازرسی جهت نظارت بر حسن اجرای قانون کار از طریق انجام بازرسی ها صورت گرفته و 431 بازرسی ویژه در خصوص اجرای مواد سه و 6 آیین نامه اجرایی مشاغل سخت و زیان آور انجام شده است.
به گفته نرگسی، 133 کمیته نظارت بر حفاظت فنی و بهداشت کار، 189 مورد بررسی در خواست متقاضیان اخذ تایید صلاحیت، و 82 مورد بررسی درخواست های متقاضیان اخذ تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران ثبت شده است.
وی در خصوص حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری نیز گفت: 778 کارگر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دارند و 480 کارگر مربوط به بنگاه های اقتصادی مشکل دار شناسایی و به 22 بنگاه اقتصادی مشکل دار برای حفظ اشتغال کمک شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/120626/994-پرونده-در-هیات-تشخیص-اداره-کل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-ایلام-بررسی-شد
بستن   چاپ