پیام سپاهان
در جشنواره هفته پژوهش؛
پژوهشگران برتر استان تجلیل شدند
دوشنبه 9 دي 1398 - 07:32:34
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان در بیستمین جشنواره پژوهش و فناوری استان، 20 پژوهشگر و فناور برتر معرفی و تجلیل شدند.

دبیر برگزاری جشنواره تجلیل از فناوران و پژوهشگران برتر استان اصفهان شامگاه شنبه در آئین بیستمین جشنواره هفته پژوهش با عنوان «پژوهش اثر بخش، فناوری ارزش آفرین، رونق تولید» در دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: پژوهشگران و فناوران برتر از دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، اصفهان، علوم پزشکی اصفهان، کاشان، هنر اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، مرکز تحقیقات کشاورزی، استانداری اصفهان، سازمان فنی و حرفه‌ای و اداره کل ورزش و جوانان انتخاب شدند.
بهروز ارباب شیرانی افزود: اوایل آذر مسئولیت برگزاری هفته پژوهش به دانشگاه صنعتی اصفهان محول شد. با توجه به اینکه امسال قرار بود نمایشگاه هفته پژوهش در حاشیه برگزاری این جشنواره برپا شود، اما به دلیل محدودیت زمان دستگاههای اجرایی استان این اتفاق نیافتاد.
وی با اشاره به اینکه روند بعدی فراخوان به دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها بود، اضافه کرد: جلسه‌ای با مضمون جلسه کارگروه‌ها، برای بررسی پرونده‌ها در روز 28 آذر در دانشگاه صنعتی با حضور داوران مدعو برگزار شد و ارزیابی‌ها طبق شیوه‌نامه و دستورالعمل توسط کارگروه‌ها انجام گرفت و در نهایت نتایج در دوم دی ماه به استانداری ابلاغ شد.
به گزارش ایسنا، معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: جلسات این برنامه در هشت کارگروه مورد بررسی قرار گرفت که در هر کارگروه حداکثر افراد برگزیده تعیین شد.
ارباب شیرانی اظهار کرد: در کارگروه فنی و مهندسی حداکثر سه نفر، کارگروه علوم پایه دونفر، کشاورزی و دامپزشکی سه نفر، علوم انسانی و مطالعات فرهنگی-اجتماعی دو نفر، علوم پزشکی دو نفر، هنر و معماری دو نفر، بخش فناوران برتر سه نفر و در دستگاه‌های اجرایی نیز سه نفر توسط داوران در کارگروه‌های مختلف انتخاب شدند.
وی افزود: در بخش دانش‌آموزی نیز چهار نفر به صورت جداگانه توسط داوران آموزش و پرورش با توجه به دستورالعمل و شیوه‌نامه برگزیده شدند.
دبیر برگزاری جشنواره تجلیل از فناوران و پژوهشگران برتر استان با اشاره به اینکه در مجموع بیست و سه نفر در این فرآیند برگزیده شدند، اظهار کرد: کارگروه‌ها بر اساس معیارهای مصوب شده در جلسات همچون اکتشاف، ثبت اختراع، شاخص h-index و غیره، ارزیابی‌ها شدند.
ارباب شیرانی تاکید کرد: در کارگروه‌ها 92 پرونده برای تفکیک به دبیرخانه رسیده بود، برای تفکیک پرونده متقاضیان 39 داور از دانشگاهیان و مراکز مختلف در این کارگروه‌ها شرکت کردند. این افراد در جلسه‌ای بررسی‌ها را انجام دادند و نهایتا 20 نفر از پژوهگشران و چهار دانش‌آموز برگزیده شدند.
فناوران و پژوهشگران برتر استان معرفی شدند
ملیکا طاهری در بخش دانش آموزی در رتبه اول، نگین خادمی و آرمیتا نادری در رتبه دوم، مبینا کاویان پور رتبه سوم را کسب کردند.
در بخش فناوران برتر استان نیز محمدتقی جعفری از دانشگاه صنعتی اصفهان، نیما جمشیدی از دانشگاه اصفهان و حامد محمدپور مدیر عامل شرکت علمی و تحقیقاتی صدرا با عنوان طرح و تجهیز اسپادانا تقدیر شدند.
در کارگروه علوم پزشکی، نوشین محمدی فر و شهناز رضوی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تجلیل شد. در کارگروه علوم پایه از علی اصغر انصافی از دانشگاه صنعتی اصفهان و شهرام تنگستانی نژاد از دانشگاه اصفهان تجلیل شد.
در کارگروه علوم انسانی نیز آرش شاهین از دانشگاه اصفهان و امیر گندم کار از دانشگاه آزاد نجف آباد انتخاب شدند.
در کارگروه کشاورزی و دامپزشکی، امیرحسین گلی و محمدرضا همامی از دانشگاه صنعتی اصفهان و کوروش شیرانی عضو مرکز خاک و آبخیزداری استان تقدیر شدند.
محمد قلعه نوعی و حسین احمدی از دانشگاه هنر اصفهان در کارگروه هنر و معماری برگزیده و در کارگروه فنی و مهندسی، فتح‌اله کریم زاده از دانشگاه صنعتی اصفهان، پیمان معلم از دانشگاه اصفهان و ابوالفضل حلوایی نیاسر از دانشگاه کاشان انتخاب شدند.
در کارگروه دستگاه‌های اجرایی، شهرام شاکریان مدیر منابع انسانی استانداری، مریم فریور عضو سازمان فنی و حرفه‌ای استان و داوود نصر اصفهانی دبیر گروه فرهنگی تربیتی اداره کل جوانان و ورزش انتخاب شدند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/120561/پژوهشگران-برتر-استان-تجلیل-شدند
بستن   چاپ