پیام سپاهان
مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار خبر داد:
برنامه ریزی برای اعزام 5 هزار نیروی کار ایرانی به خارج از کشور
سه شنبه 3 دي 1398 - 15:03:23
وزارت رفاه
پیام سپاهان - مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به بازار کار کشور و افراد جویای کار بویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی، در سال آینده برنامه ریزی برای اعزام 5 هزار نفر نیروی کار ایرانی جهت اشتغال در خارج از کشور در دستور کار قرار دارد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون و کار در نشست تخصصی برنامه های اشتغال توسعه کشور گفت: باتوجه به بازار کار کشور و افراد جویای کار بویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی، در سال آینده اعزام 5 هزار نفر نیروی کار ایرانی جهت اشتغال به خارج از کشور را در دستور کار داریم .
اکبرنیا افزود: در حال حاضر130 دفتر کاریابی خارجی داریم و سیاست وزارت کار این است که اعزام نیروی کار از طریق دفاتر کاریابی که مجوزهای لازم را دارند، انجام شود.
وی اضافه کرد: این دفاتر در کشورهایی که پذیرش نیروی کار دارند، فعالیت و با کشورهایی که متقاضی نیروی کار هستند، ارتباط برقرار می‌کنند.
مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تاسیس دفاتر هدایت و حمایت از نیروی کار در کشورهای هدف یکی از برنامه‌های وزارت کار در حوزه اعزام نیروی کار به خارج از کشور و حمایت از نیروی کار در کشورهای هدف است و در حال حاضر هفت دفتر از طریق کاریابی‌های مجاز تشکیل شده است.
اکبرنیا تصریح کرد: در سال 94 سامانه بانک اطلاعات ایرانیان شاغل در خارج از کشور راه اندازی شده که مشکل ایرانیان شاغل در خارج جهت تمدید و یا صدور گواهینامه شغلی برطرف می شود.
وی اضافه کرد: شرکت های صادرکننده خدمات فنی - مهندسی و نیروهای کار ایرانی شاغل در خارج با ثبت نام در این سامانه می توانند پس از صدور گواهینامه شغلی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حمایت ها و موارد تشویقی از جمله معافیت از عوارض خروج از کشور، برخی از معافیت های گمرکی و مالیاتی بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/118254/برنامه-ریزی-برای-اعزام-5-هزار-نیروی-کار-ایرانی-به-خارج-از-کشور
بستن   چاپ