پیام سپاهان
رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان:
نماز موجب سلامت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
يکشنبه 24 آذر 1398 - 19:34:22
پیام سپاهان - خوانسار- رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: خداوند نماز خواندن را بر همه ادیان الهی واجب دانسته است و فرموده اگر به دنبال سلامت جسم و روح و روان خود هستید به خواندن نماز اهمیت دهید.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام ابراهیم رنجبر عصر یکشنبه در اجلاس شهرستانی نماز با محوریت آموزش و پرورش، اظهار داشت: آموزش و پرورش به تنهایی در ترویج فرهنگ نماز خواندن در بین دانش آموزان برنمی‌آید بنابراین خانواده‌ها نقش قوی‌تری می‌توانند ایفا کنند.
وی گفت: اگر والدین به نماز خواندن اهمیت دهند فرزندان به صورت خودجوش مشتاق خواندن نماز می‌شوند و با این شیوه و سبک زندگی رشد می‌یابد.
نمازدر تمام ادیان الهی سفارش شده است
رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان ابراز داشت: خداوند نماز خواندن را بر همه ادیان الهی واجب دانسته است و فرموده اگر به دنبال سلامت جسم و روح و روان خود هستید به خواندن نماز اهمیت دهید.
وی تصریح کرد: پنج مؤلفه اصلی برای سبک زندگی انسان در قرآن تعریف شده است و اگر خود و جامعه را با این پنج مؤلفه پرورش دهیم جامعه اسلامی و دینی ساخته می‌شود.
حجت الاسلام رنجبر نخستین مؤلفه‌ سبک زندگی را خدامحوری عنوان کرد و گفت: نماز موجب پایش دین می‌شود و شیطان صفتان نمی‌تواند انسان را گمراه کنند و جامعه را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌سازد.
وی با بیان اینکه نماز پل ارتباطی بین بنده و خالق است، گفت: خدا محوری، آخرت گرایی، عمل به فرائض دینی و اسلامی از مولفه‌های سبک زندگی اسلامی است، دین اسلام فردی نیست و باید به اجتماع برگزار شدن نماز اهمیت دهیم و همچنین مباحث اقتصادی و عبادی به هم گره خوردند و عبادت با رزق حرام نتیجه بخش نخواهد بود.
نگاه به نماز تجاری سازی شده است
در ادامه رضا دهاقین مدیرآموزش و پرورش خوانسار اظهار کرد: در بخش نماز پرورش مقدم بر آموزش است و اگر به پرورش اهمیت دهیم در زمینه‌های دیگر موفق هستیم.
وی گفت: متاسفانه نگاه به نماز تجاری شده است و اگر نماز حق القدمی شد آن بخشی که مطلوب است نهادینه نمی‌شود.
مدیرآموزش و پرورش خوانسار تأکید کرد: براقامه نماز تأکید داریم اما صرفا فقط اقامه کننده نماز نمی‌خواهیم بلکه روحانی که توسط حوزه علمیه معرفی می‌شود باید د درمقابل مسائل شرعی و شبهات دانش آموزان بتواند پاسخگو باشد.
‌دهاقین تصریح کرد: سال‌های گذشته جشن تکلیف پایه سوم ابتدایی به صورت متمرکز برگزارمی‌شد اما امسال به پیشنهاد اولیای دانش آموزان و همکاران توسط مدرسه وخانواده‌ها برگزار می‌شود.
.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/117457/نماز-موجب-سلامت-جامعه-و-کاهش-آسیب‌های-اجتماعی-می‌شود
بستن   چاپ