پیام سپاهان
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد:
تاسیس دانشکده داروسازی مطالبه جدی مردم و جامعه پزشکی کاشان
شنبه 23 آذر 1398 - 18:31:31
پیام سپاهان - کاشان - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تاسیس دانشکده داروسازی مطالبه جدی مردم و جامعه پزشکی کاشان است.

به گزارش خبرنگار مهر ، سیدعلیرضا مروجی بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» برای افزایش مشارکت مردم برای افزایش استاندارهای سلامت جامعه برگزار می شود، اظهار داشت: این طرح که با ابتکار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سه شهر کاشان، سمنان و قزوین به صورت آزمایشی اجرا می شود، کاشان در فاز دانشجویی آن پیشگام است.
وی با اشاره به برگزاری طرح ملی فشار خون در سراسر کشور ابراز داشت: دانشگاه علوم پزشکی کاشان یکی از دانشگاه های برتر در سراسر ایران در زمینه اجرای موفق آن بود که قرار است به زودی مورد تقدیر قرار گیرد.
غربالگری، تشخیص و درمان سرطان سینه و دهانه رحم در مرکز تخصصی کاشان
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه یکی از اهداف این دانشگاه انجام برنامه های پیشگیرانه برای بیماریهاست، تصریح کرد: در مورد دو سرطان شایع در زنان قرار است مرکزی اختصاصی برای غربالگری، تشخیص و درمان آن در کاشان اختصاص یابد.
وی مرکز جراحی محدود امام رضا(ع) کاشان واقع در خیابان شهید بهشتی روبروی سپاه را برای این منظور دانست و بیان داشت: دو سرطان سینه و دهانه رحم برای از جمله سرطان های شایع در زنان است که در این مرکز خدمات درمانی آن انجام می شود.
مروجی با اشاره به طرح ملی سلامت در کاشان گفت: برگزاری این طرح در کاشان و در بسته های مختلف بهداشت، درمان و بهداست موفقیت آمیز بوده است.
خیرین بخش درمان و سلامت در کاشان ساماندهی می شوند
وی از طرح ساماندهی خیرین در بخش درمان و سلامت خبر داد و خاطرنشان کرد: سعی می کنیم خیرین را به سمت و سوی نیازهای واقعی جامعه و بخش درمان و بهداشت سوق دهیم تا نفع آن به کل افراد جامعه برسد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان یکی از نیازهای اساسی جامعه دانشگاهی را ورود خیرین برای ساخت خوابگاه، کتابخانه، آزمایشگاه و غیره دانست و اذعان داشت: به این منظور اولین مرکز آموزشی خیرساز دانشگاه علوم پزشکی کاشان مدتی پیش با حضور معاون محترم علمی فناوری رئیس جمهور افتتاح و به بهره برداری رسید.
تشکیل اتاق فکر با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی کاشان
وی از تشکیل اتاق فکر در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور اساتید، کارمندان و دانشجویان دانشگاه خبر داد و افزود: این اتاق فکر برای تعامل سازنده برای پیشبرد اهداف مورد نظر دانشگاه در بخش های مختلف آموزشی، درمانی و بهداشتی تشکیل شده است.
مروجی از برگزاری جشن عاری از پوسیدگی دندان ویژه پایه های ششم و هفتم ابتدایی در کاشان برای اولین بار در استان اصفهان خبر داد و اظهار داشت: برنامه ای مشابه پیش از این در یکی دیگر از شهرهای کشور برگزار شده است و کاشان دومین شهر در ایران است که با انجام اقدامات و فعالیت های مناسب توسط دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سطح مدارس ابتدایی این جشن را برگزار می کند.
وی با اشاره به همکاری خوب آموزش و پرورش و همچنین مجمع خیرین مدرسه ساز کاشان ابراز داشت: چندی پیش چهارمین یونیت دندانپزشکی مدارس کاشان در مدرسه خیرساز لاجوردی به بهره برداری رسید.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: یونیت دندانپزشکی در مدارس کاشان توسط خیرین عزیز خریداری و راه اندازی می شود و دانشگاه علوم پزشکی کاشان وظیفه تامین نیروی انسانی آن را به عهده دارد.
تاسیس دانشکده داروسازی مطالبه جدی مردم و جامعه پزشکی کاشان
وی تاسیس دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان را یکی از مطالبات جدی مردم و همچنین جامعه پزشکی کاشان دانست و اذعان داشت:در صورت اعطای مجوز دانشکده داروسازی به دانشگاه علوم پزشکی کاشان جمعی از افراد حقیقی و حقوقی خیر برای ساخت بنای این دانشکده اعلام آمادگی کرده اند.
انسولین تامین ولی توزیع آن تدریجی است
مروجی با اشاره به کمبود داروی انسولین در هفته های گذشته خاطرنشان کرد: انسولین به مقدار کافی تامین شده است ولی توزیع آن به صورت تدریجی خواهد بود تا توزیع این داروی مخصوص بیماران دیابتی ساماندهی شود.
وی همچنین از افتتاح و بهره برداری از چهار پایگاه سلامت در اینده ای نزدیک خبر داد و بیان داشت: نیمی از این مراکز توسط خیرین ساخته شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/117376/تاسیس-دانشکده-داروسازی-مطالبه-جدی-مردم-و-جامعه-پزشکی-کاشان
بستن   چاپ