پیام سپاهان
دانشگاه علوم پزشکی کاشان 190 طرح پژوهشی در دست اجرا دارد
شنبه 23 آذر 1398 - 15:27:21
پیام سپاهان - کاشان- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان گفت: 190 طرح پژوهشی کاربردی در دانشگاه در حال اجراست و 40 میلیارد و 514 میلیون ریال نیز در این راستا اختصاص یافته است.

سید علیرضا مروجی روز شنبه در نشستی با خبرنگاران کاشان به مناسبت هفته پژوهش با شعار پژوهش اثربخش، فناوری ارزش‌آفرین و رونق تولید افزود: اعتبار مورد نیاز به شرطی اختصاص یافت که طرح‌ها در راستای نیاز مردم و نتایج کاربردی داشته باشد.
وی با اشاره به اختصاص سالانه یک درصد از بودجه دانشگاه‌ها برای اجرای طرح‌های پژوهشی بیان کرد: سال گذشته نیز برای اجرای 226 طرح پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، 38 میلیارد و 55 میلیون ریال تخصیص یافته بود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: مشارکت در برنامه‌های ملی ثبت بیماری‌ها و پیامدهای سلامت از تروما، آسیب‌های نخاعی، قلب و عروق، بیماری‌های آرتریت‌ روماتوئید، اسکلرودرمی و بیماری سلیاک، تربیت دانشجوی دکترای پژوهشی در مرکزهای پژوهشی و راه‌اندازی آزمایشگاه جامع از جمله اقدام‌های جدید امسال این دانشگاه است.
وی همچنین از راه‌اندازی چهار پایگاه سلامت تا پایان سال‌جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: این پایگاه‌ها در مناطق شهرک انقلاب، راوند و ناجی‌آباد شهر کاشان و شهرکامو به‌ بهره‌برداری خواهند رسید.
مروجی در ادامه به کمک 20 میلیارد ریالی خیران سلامت در سال‌جاری به دانشگاه علوم پزشکی کاشان اشاره کرد و یادآور شد: خیران سلامت این منطقه همچنین تعهد کردند، 20 میلیارد ریال تجهزات پزشکی را نیز تامین کنند.
به گفته وی، 9 طرح بهداشتی و درمانی در زمان حاضر با مشارکت خیران سلامت در منطقه کاشان در حال اجراست و کمک آنها برای تامین خوابگاه‌های دانشجویی و کتابخانه نیز ضروری است.
نزدیک به 470 هزار نفر جمعیت شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان هستند.
آخرین هفته آذرماه، هفته پژوهش و فناوری نام‌گذاری شده است.
برچسب‌ها
هفته پژوهش ” دانشگاه علوم پزشکی ایران کاشان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/117350/دانشگاه-علوم-پزشکی-کاشان-190-طرح-پژوهشی-در-دست-اجرا-دارد
بستن   چاپ