پیام سپاهان
فرماندار:
طرح هر کارخانه، یک شغل در کاشان اجرا می‌شود
جمعه 22 آذر 1398 - 17:05:25
پیام سپاهان - کاشان- فرماندار ویژه کاشان گفت: طرحی در حال برنامه‌ریزی داریم که بر اساس آن، هر یک از کارگاه‌ها و کارخانه‌های این شهرستان تا پایان سال‌جاری دست‌کم نسبت به ایجاد یک فرصت شغلی اقدام کنند.

علی‌اکبر مرتضایی‌قهرودی روز جمعه در جمع نمازگزاران منطقه راوند کاشان افزود: نزدیک به یک‌هزار و 500 کارگاه و کارخانه در این شهرستان داریم که اگر هر یک تا پایان امسال یک نفر را جذب کنند، در پایان به اشتغال یک‌هزار و 500 نفر می‌رسیم.
وی بیان کرد: اولویت واحدهای تولیدی موجود و نوپا باید به‌کارگیری جوانان بیکار منطقه باشد تا جوانان دانش‌آموخته و جویای کار جذب شوند.
فرماندار ویژه کاشان اضافه کرد: طرحی نیز در بحث گردشگری این منطقه داریم تا با رعایت همه ارزش‌های اسلامی به اجرا درآید و به رونق اشتغال، افزایش فروش محصولات کشاورزی و صنایع دستی منجر شود.
وی همچنین به بحث تنظیم بازار اشاره و تصریح کرد: با توجه به بالا رفتن قیمت‌ها، نشست‌های گوناگونی با حضور دست‌اندرکاران تاکنون برگزار شده و هر هفته ادامه خواهد یافت تا از حقوق مردم حمایت کنیم.
مرتضایی‌قهرودی با تاکید بر ضرورت کاهش و تثبیت قیمت بر اساس کیفیت کالا گفت: اگر کاری انجام داده باشیم، وظیفه بوده و کوتاهی‌ها نیز باید جبران شود.
وی در ادامه اظهار کرد: منطقه راوند به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها بوده و با قشرهای گوناگون آن گفت‌وگو و بر اساس میزان امکانات موجود برای برطرف کردن کاستی‌ها تلاش شده است.
فرماندار ویژه کاشان ایجاد درمانگاه جدید، پیگیری تکمیل مقبره شهدای گمنام و برگزاری میز خدمت برای پیگیری مشکلات مردم منطقه راوند را ضروری برشمرد و بیان کرد: امنیت پایدار مهم‌ترین موضوع است که در زمان حاضر این مهم با گشت‌های نیروی انتظامی و بسیج مورد توجه قرار می‌گیرد و بحث ساخت پاسگاه و تامین اعتبار ساختمان آن نیز در دستور کار قرار دارد.
وی اضافه کرد: برای حمایت از محصولات کشاورزی نیز تلاش شده موضوع با اختصاص سهمیه اضطراری به کشاورزان منطقه مورد توجه قرار گیرد؛ اگر چه، سهمیه کفایت نمی‌کند و دستگاه‌های ذی‌ربط باید در این حوزه همکاری کامل داشته باشند.
مرتضایی‌قهرودی در ادامه به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: انتخابات به عنوان مهم‌ترین موضوع در دستور کار دولت قرار داد و خوشبختانه با همکاری، هوشیاری و صبوری در شهرستان بزرگ کاشان تا به حال بر اساس تقویم انتخابات پیش رفته و معتمدین از بین مردم انتخاب شدند.
وی با اشاره به بررسی صلاحیت داوطلبانی که برای حضور در انتخابات نام‌نویسی کردند، افزود: امسال 60 درصد رشد در تعداد داوطلبان داشتیم که نشان دهنده شور انتخاباتی، احساس مسوولیت افراد و جایگاه تاثیرگذار نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سرنوشت مردم است.
فرماندار ویژه کاشان تصریح کرد: انتظار می‌رود افرادی که به عنوان نامزد نمایندگی مجلس قرار است از سوی مردم انتخاب شوند، از توهین و افترا به نامزدهای رقیب در جریان رقابت‌های تبلیغاتی خودداری کنند.
وی تاکید کرد: همدلی و حضور حداکثری مردم در انتخابات نه تنها برای انتخاب فرد اصلح که برای حفظ نظام جمهوری اسلامی مهم است که پس از 40 سال با مشکلاتی مانند جنگ تحمیلی، ترورها و تحریم های ظالمانه از همان روز اول روبه‌رو بود.
مرتضایی‌قهرودی همچنین به اغتشاش‌های اخیر اشاره کرد و گفت: این مسایل که با وجود توطئه‌های دشمنان رخ داد به عنایت الهی، همکاری مردم و دستگاه‌های انتظامی و امنیتی مشکلی در کاشان به وجود نیاورد و تهدیدها، پیش‌بینی و برطرف شد.
وی افزود: درسی که از این اغتشاش‌ها می‌گیریم این است که با هوشیاری و همدلی بیشتر، برای تامین امنیت داخلی همه تلاش خود را به کار بگیریم.
شهرستان 365 هزار نفری کاشان در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
برچسب‌ها
اشتغال زایی نماز جمعه کاشان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/117277/طرح-هر-کارخانه،-یک-شغل-در-کاشان-اجرا-می‌شود
بستن   چاپ