پیام سپاهان
کارشناس برنامه ایدز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبرداد:
بهره مندی 750 نفر مبتلا به اچ آی وی در اصفهان از خدمات درمانی
پنجشنبه 21 آذر 1398 - 13:05:36
پیام سپاهان - اصفهان - کارشناس برنامه ایدز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تاکنون 750 نفر بیمار اچ آی وی مثبت به مرکز خدمات رفتاری نواب صفوی مراجعه کردند و از خدمات این مرکز بهره مند شده اند.

مرجان مشکاتی در حاشیه نمایشگاه «آگاهی کامل؛ جامعه ای سالم» گفت و گو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اینکه آمار دقیق مبتلایان اچ آی وی مثبت در استان اصفهان مشخص نیست اظهار داشت: طبق برآوردها تخمین زده می شود که 60 هزار نفر در کشور مبتلا به ویروس اچ آی وی مثبت باشند که 36 درصد این بیماران شناسایی شده اند.
وی افزود: ارائه آمار دقیق نیازمند مطالعه و بررسی دقیق است که چنین مطالعه ای در استان اصفهان نشده است اما با استناد به آمار کشوری براورد می شود که در استان اصفهان بالغ بر دو هزار بیمار مبتلا به ویروس اچ آی وی مثبت وجود داشته باشد.
این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی با معرفی مرکز مشاور بیماری های رفتاری نواب صفوی به عنوان مرکز خدمت رسانی به مبتلایان به اچ آی وی تصریح کرد: مرکز مذکور به عنوان تنها مرکزی است که خدمات رایگان از طریق وزارت بهداشت در اختیار مبتلایان به اچ آی وی قرار می گیرد و خدمات مشاوره ای و پیشگیری و درمانی هم از دیگر خدمات این مرکز به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 750 نفر مبتلا به اچ آی وی به مرکز مشاور بیماری های رفتاری نواب صفوی مراجعه کرده اند، بیان داشت: 60 درصد مبتلایان از طریق سرنگ آلوده و مابقی از طریق رفتارهای پرخطر جنسی بدون پوشش مبتلا شده اند. این در حالی است که اگر افراد در مراحل ابتدایی ابتلا به اچ آی وی به این مرکز مراجعه کنند می توانند علاوه بر استفاده از خدمات رایگان از عمر طبیعی هم برخوردار باشند.
ضرورت پیشگیری، مراقبت و درمان در بیماری اچ آی وی
مشکاتی با تاکید بر اینکه پیشگیری، مراقبت و درمان در بیماری اچ آی وی موضوع مهمی است، اظهار داشت: هرچه آگاهی جامعه از این بیماری افزایش یابد و جامعه نسبت به پیشگیری از اچ آی وی آگاه تر باشد بهتر می تواند در توسعه بیماری به ایدز موفق باشد.
وی افزود: از آنجا که این بیماری در ابتدا به صورت نهفته است توصیه می شود افراد با سابقه اعتیاد و یا کسانی که رفتارهای پرخطر جنسی دارند حتما برای تست ایدز اقدام کنند.
تحریم ها تاثیری بر کمبود داروی مبتلایان به اچ آی وی در استان اصفهان نگذاشته است
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه تحریم ها تاثیری بر کمبود داروی مبتلایان به اچ آی وی در استان اصفهان نگذاشته است، گفت: کسانی که نتیجه تست اچ آی وی آنها مثبت بود با مراجعه به مرکز مشاور بیماری های رفتاری نواب صفوی می توانند از خدمات مشاوره ای و درمانی رایگان بهره مند شوند. این مرکز تنها مرجع مراقبت و درمانی بیماران مبتلا به اچ آی وی در استان اصفهان است و زیر نظر وزارت بهداشت خواهد بود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/117209/بهره-مندی-750-نفر-مبتلا-به-اچ-آی-وی-در--اصفهان-از-خدمات-درمانی
بستن   چاپ