پیام سپاهان
4 بنای تاریخی به تملک اداره میراث فرهنگی نایین درآمد
چهارشنبه 20 آذر 1398 - 17:48:49
پیام سپاهان - اصفهان- رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی نایین از تملک چهار بنای تاریخی این شهرستان در یک سال گذشته خبر داد.

محمود مدنیان روز چهارشنبه گفت: با توجه به پیگیری‌ صورت گرفته توسط اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان و به‌منظور داشتن اختیارات کامل برای نظارت و مرمت، چند بنای تاریخی مهم این شهرستان شامل نارین‌قلعه، نواقلی کلوان، نواقلی بازار و خانه تاریخی پیرنیا تحت مالکیت این اداره درآمد.
وی افزود: نارین‌قلعه، نواقلی کلوان و نواقلی بازار پیش از این تحت تملک اداره امور مالیاتی و خانه تاریخی پیرنیا تحت تملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.
مدنیان یادآور شد: نارین‌قلعه متعلق به دوره پیش از اسلام به‌عنوان قدیمی‌ترین بنای تاریخی نایین، خانه تاریخی پیرنیا متعلق به دوره صفویه و 2 بنای دیگر متعلق به دوره قاجار است.
وی اظهار داشت: هم‌اکنون نیز تلاش برای تملک 2 بنای تاریخی دیگر این شهرستان شامل قلعه محمدیه و قلعه رستم بافران از طرف این اداره در حال پیگیری است.
شهرستان نایین با بیش از یکهزار و 200 اثر تاریخی که 96 اثر آنها به ثبت ملی رسیده است، در 140 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
برچسب‌ها
نایین اصفهان میراث فرهنگی بنای تاریخی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/117181/4-بنای-تاریخی-به-تملک-اداره-میراث-فرهنگی-نایین-درآمد
بستن   چاپ