پیام سپاهان
مرحوم استاد آقاجانی از برترین‌های مرمت آثار تاریخی کشور بود
سه شنبه 19 آذر 1398 - 22:08:42
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: مرحوم استاد حسین آقاجانی اصفهانی از برترین‌های مرمت آثار تاریخی بود و خدمات شایانی در این عرصه به فرهنگ و هنر کشور داشت.

استاد حسین آقاجانی اصفهانی، متولد 1324 پیشکسوت و فعال در حوزه مرمت آثار تاریخی روز گذشته(دوشنبه) بدلیل سانحه تصادف در استان اصفهان چشم از جهان فروبست.
فریدون الهیاری سه شنبه شب در گفت‌ و گو با ایرنا اظهارداشت: این پیشکسوت عملکرد بی بدیلی در عرصه مرمت اماکن تاریخی و مذهبی در اصفهان، مشهد، قم، عتبات عالیات و سوریه داشت و در زمینه ترمیم و اصلاح تزیینات داخلی بناهای باستانی، کاشی‌کاری، گچ‌بری و اشیا موزه‌ای بسیار متبحر بود.
وی با بیان اینکه مرحوم آقاجانی اصفهانی با برخورداری از تحصیلات تخصصی مرتبط با میراث فرهنگی و مرمت، دوره‌های آموزشی متعددی را در ایتالیا سپری کرد، ادامه داد: این استاد شاخص پس از انقلاب از سال 57 تا 74 معاونت میراث فرهنگی را بر عهده داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تصریح کرد: این استاد تجربه و تحصیلات عالیه را بخوبی با یکدیگر پیوند زد و در این عرصه متخصصی شاخص بود.
به گفته الهیاری، مراسم یادبود وی فردا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 11 در حسینیه امام جعفرصادق(ع) خیابان فروغی اصفهان برگزار خواهد شد.
برچسب‌ها
اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان صندوق مرمت احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی اصفهان مرمت میراث فرهنگی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/117115/مرحوم-استاد-آقاجانی-از-برترین‌های-مرمت-آثار-تاریخی-کشور-بود
بستن   چاپ