پیام سپاهان
شهردار نطنز:
شبکه غیر کاربلی برق چنارهای کهن نطنز را تهدید می‌کند
سه شنبه 19 آذر 1398 - 15:00:22
پیام سپاهان - نطنز- شهردار نطنز گفت: شبکه غیر کابلی برق، درختان باغشهر تاریخی نطنز از جمله چنارهای این شهر را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر ، علی پیراینده ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باغشهر تاریخی نطنز با درختان چنار کهنسال و معروفش زیبایی کم نظیری را در فصول مختلف سال برای همگان به همراه دارد که البته بخش عمده ای از درختان حاشیه خیابان ها و معابر شهر هم به این نوع درخت اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: اوج زیبایی خیابان های نطنز مربوط به خیابان های شهید مطهری، امام خمینی و شهید عظیمی است که شاخ و برگ متراکم درختان چنار در هم تنیده اند، آنچنانکه خیابان با شاخ و برگ مسقف شده است و سایبانی فراهم آورده اند اما این زیبایی به دلیل غیر کابلی بودن شبکه برق، در همه خیابان ها قابل مشاهده نیست.
شهردار نطنز افزود: متاسفانه به دلیل عبور شبکه های برق بدون روکش از لابه‌لای درختان و قطع شاخه ها توسط اداره برق برای پایداری و جلوگیری از قطع برق موجب شده است آسیب هایی جدی به درختان وارد شود که این موضوع در برخی خیابان ها مانند خیابان سرشک کاملا مشهود است.
کاهش عمر مفید درختان با تغییر شکل ظاهری آنها
وی اذعان داشت: با قطع شاخ های درختان، ضمن تغییر شکل ظاهری به شکل نامطلوب، موجب کاهش عمر مفید آنها می‌شود و اگر شبکه برق به صورت کابلی باشد این اتفاق نمی‌افتد.
پیراینده تاکید کرد: بارها با مکاتبه با اداره برق شهرستان و استان خواستار کابلی شدن شبکه برق خیابان های اصلی شهر شدیم که این موضوع در خصوص برخی از خیابان های اصلی به خصوص بلوار مصطفی خمینی نطنز توسط نیروهای اداره ذیریط انجام شد.
وی تاکید کرد: خیابان سرشک یکی از خیابان های اصلی و قدیمی نطنز و راه ارتباطی شهر به آزادراه تهران- اصفهان است، بر همین اساس لازم است شبکه های برق این خیابان و سایر خیابان های اصلی، تعویض و به صورت کابلی شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/117096/شبکه-غیر-کاربلی-برق-چنارهای-کهن-نطنز-را-تهدید-می‌کند
بستن   چاپ