پیام سپاهان
دو سامانه برای ارتباط مستقیم شهروندان با شهردار اصفهان
سه شنبه 19 آذر 1398 - 14:12:30
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان رئیس اداره ارتباطات مردمی 137 شهرداری اصفهان، از این مرکز به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مدیریت شهری یاد کرد و گفت: علاوه بر شماره 137، دو راه دیگر برای ارتباط مستقیم شهروندان با شهردار اصفهان درنظر گرفته شده است.

حامد سحاریان در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: سامانه 20000137 و سامانه پیام صوتی پیام شهروند، با شماره گیری عدد 3 بعد از تلفن 137، برای ارتباط مستقیم شهروندان با شهردار اصفهان درنظر گرفته شده و هر شهروندی که بخواهد پیامی را شخصا و به صورت خصوصی به شهردار برساند از این دو راه می تواند استفاده کند.
وی افزود: در برخی مواقع ممکن است شهروندی معتقد به خصوصی بودن پیام باشد که از طریق این دو سامانه می تواند مستقیما پیام خود را به شهردار اصفهان اطلاع دهد و شهردار هم این پیام ها را دریافت می کند، اما در برخی مواقع پیام حالت عمومی و شهری دارد که این پیام ها به مرکز 137 ارجاع شده، پیگیری می شود و نتیجه آن را به اطلاع شهروند و مدیریت شهری می رسانیم.
به گزارش ایسنا، سحاریان یکی دیگر از بخش های مرکز ارتباطات مردمی 137 شهرداری اصفهان را مربوط به ملاقات های مردمی شهردار اصفهان عنوان کرد و افزود: علاوه بر این مرکز، واحد ویژه ملاقات مردمی هم در شهرداری مرکزی داریم تا شهروندان دسترسی بهتری داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه تقریبا بین 90 تا 94 درصد تماس ها با مرکز 137 از طرف ساکنان محلات است، گفت: بیشتر تماس ها از طرف زنان خانه دار صورت می گیرد.
رئیس اداره ارتباطات مردمی 137 شهرداری اصفهان با اعلام اینکه طی 24 ساعت شبانه روز بین 1000 تا 1500 تماس با این سامانه گرفته می شود، خاطرنشان کرد: در برخی مواقع خاص و بحرانی تعداد تماس ها به 3 هزار تماس در شبانه روز هم می رسد.
وی با بیان اینکه از مجموع تماس هایی که با سامانه 137 برقرار می شود، 47 درصد پیام های مربوط به خدمات شهری و 42 درصد اطلاع رسانی، راهنمایی و مشاوره است، افزود: درصد کمی از پیام ها مربوط به مباحث عمرانی، ترافیکی و مباحث فرهنگی است.
رئیس اداره ارتباطات مردمی 137 شهرداری اصفهان با بیان اینکه در بخش پاسخگویی، صبح ها 7 نفر، بعد از ظهرها 4 نفر و شب ها 2 تا 3 نفر پاسخگوی تماس های شهروندان هستند، همچنین اپراتورهای این مرکز به زبان های انگلیسی، عربی و ترکی مسلط هستند و پاسخگوی گردشگران اصفهانی هستند.
به گفته وی، طی 6 ماهه نخست امسال به صورت میانگین 58 درصد تماس ها عملیاتی شده و 42 درصد اطلاع رسانی و راهنمایی صورت گرفته است، همچنین بعد از اقدامات صورت گرفته، بازخورد آن به شهروندان اطلاع داده شده است.
سحاریان با اشاره به بیش از 250 هزار تماس با این مرکز در سال گذشته، اظهار کرد: به صورت میانگین به 93 تماس ها درصد پاسخگویی شده و رضایت 91 درصدی شهروندان را نیز به همراه داشته است، همچنین طی 6 ماهه نخست امسال نیز بیش از 140 هزار تماس برقرار شده است.
رئیس اداره ارتباطات مردمی 137 شهرداری اصفهان، با تاکید براینکه در تمام کلانشهرها اولین درخواست شهروندان نظافت شهری است، گفت: افزایش تعداد تماس ها با مرکز ارتباطات مردمی 137 اصلا پیام بدی ندارد، چراکه به خاطر ایجاد بخش بازخورد و پیگیری، شهروندان از تماس با این سامانه نتیجه گرفته و به آن اعتماد کرده اند. این درحالیست که به موازات افزایش تعداد تماس ها، افزایش 70 تا 80 درصدب رضایتمندی و پاسخگویی را نیز داشته ایم.
وی با اشاره به افزایش حجم تماس های مردمی در مواقع خاصی همچون ایام نوروز، گفت: اگر هر ماه به طور میانگین 12 تا 13 هزار تماس با سامانه برقرار می شود، در ایام نوروز تنها 20 هزار تماس از گردشگران داریم. در عین حال که این آمادگی را داریم تا دستگاه های دیگر مثل آموزش و پرورش هم در این مرکز مستقر شده و به مسافرانی که نیازمند راهنمایی هستند، خدمات رسانی کنند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/117083/دو-سامانه-برای-ارتباط-مستقیم-شهروندان-با-شهردار-اصفهان
بستن   چاپ