پیام سپاهان
در پی بارش‌های اخیر
پیست اسکی فریدون‌شهر آماده فعالیت مجدد شد
سه شنبه 19 آذر 1398 - 11:48:15
پیام سپاهان - اصفهان - رییس هیات اسکی استان اصفهان گفت: پیست اسکی فریدون‌شهر در غرب اصفهان از صبح جمعه 22 آذر امسال پس از هفت ماه تعطیلی، آغاز به‌کار می‌کند و پذیرای اسکی‌بازان و علاقه‌مندان ورزش‌های زمستانی است.

پیست اسکی فریدون‌شهر پیش از این تا نیمه اردیبهشت امسال فعال بود.
محمود یسلیانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به بارش‌های چند روز اخیر و رسیدن ارتفاع برف به حدود یک متر تلاش کردیم که پیست اسکی فریدون‌شهر از جمعه این هفته آغاز به کار کند.
وی با بیان اینکه ارائه خدمات و امکانات در این پیست به یک شرکت تعاونی که با اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان قرارداد دارد، واگذار شده است، اظهار داشت: در زمستان امسال خدمات و امکانات این پیست از جمله پارکینگ، مسیر پیست اسکی، سرویس بهداشتی و محل اسکان افزایش یافته است.
رییس هیات اسکی اصفهان با بیان اینکه در سال‌های گذشته رشته‌های آلپاین و اسنوبرد در مدرسه اسکی این پیست آموزش داده می‌شد، خاطرنشان کرد: امسال تلاش می‌کنیم که رشته‌های صحرانوردی و اسکی کوهستان در صورت تامین شدن تجهیزات مورد نیاز، راه‌اندازی شود.
وی از دیگر امکانات این پیست به تله اسکی، بالابر آموزشی، تله‌سیژ برای گردشگران و زیپ‌لاین اشاره و اضافه کرد: این مجموعه از ارزان‌ترین پیست‌های اسکی کشور است و هزینه‌های آن از جمله عوارض ورودی قابل مقایسه با سایر پیست‌ها نیست.
یسلیانی درباره اخذ عوارض ورودی به این مجموعه توضیح داد: با توجه به حجم زیاد مراجعه مردم به این پیست مقرر شد که در محل‌های با شیب ملایم از جمله پارکینگ اقدام به اخذ عوارض شود.
وی با اشاره به اینکه نگهداری و مدیریت این پیست، هزینه‌های هنگفتی دارد، اظهار داشت: سال گذشته بسیاری از مراجعه‌کنندگان، خودروهای خود را داخل پارکینگ نبردند و همین امر موجب ضرر سنگین برای مدیریت مجموعه شد.
بیشترین مراجعه تیوب‌سواران در کشور به پیست فریدون‌شهر است
رییس هیات اسکی اصفهان همچنین با خطرناک خواندن تیوب‌سواری گفت: بیشترین حجم مراجعه‌کنندگان تیوب‌سوار در کشور به پیست اسکی فریدون‌شهر است و سال‌های گذشته حادثه‌های بسیاری در این مکان رخ داد.
یسلیانی با تاکید بر اینکه تیوب‌سواری، ورزش و تفریح به‌شمار نمی‌آید، افزود: این حادثه‌ها منجر به آسیب‌دیدگی‌های جزیی و شدید و حتی قطع نخاع و شکستگی دست، پا و سر در برخی افراد شد.
وی با بیان اینکه مجموعه پیست اسکی در حال تدارک تفریح‌های سالم دیگر برای جایگزینی با تیوب‌سواری است، تصریح کرد: با وجود برخی اقدام‌ها از سوی دادستانی، قانون مشخصی برای برخورد در این زمینه وجود ندارد و ما فقط می‌توانیم مانع از ورود تیوب‌سواران به محدوده اسکی‌بازان شویم.
پیست اسکی فریدون‌شهر تنها پیست اسکی استاندارد در استان اصفهان با شیب تند و منحصر به فرد 35 درجه است.
این پیست در نزدیکی شهر فریدون‌شهر در دامنه کوه تسیخه در 180 کیلومتری غرب اصفهان است.
برچسب‌ها
پیست فریدونشهر اسکی اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/117066/پیست-اسکی-فریدون‌شهر-آماده-فعالیت-مجدد-شد
بستن   چاپ