پیام سپاهان
برگزاری استاندارد مسابقات موجب آماده‌تر شدن ورزشکاران کاراته می‌شود
دوشنبه 18 آذر 1398 - 15:06:29
پیام سپاهان - اصفهان- دبیر هیات کاراته اصفهان گفت: برگزاری استاندارد مسابقات کاراته حتی در سطح استانی به عنوان رویکرد این هیات موجب آماده تر شدن ورزشکار می‌شود تا در رقابت‌های کشوری و بین‌المللی خوش بدرخشد.

رحمت آقایی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا اظهارداشت: رعایت استانداردهای برگزاری مسابقات مطابق با آیین‌نامه‌های فدراسیون جهانی همانند چیدمان سالن، نوع و چینش تاتامی، نمایشگر الکترونیکی امتیازات، تعداد شرکت‌کنندگان و اندازه سالن از جمله موارد مهمی است که در صورت رعایت می‌توان به شرایط محیطی یک رویداد ملی و یا بین‌المللی نزدیک شد، اما متاسفانه می‌بینیم که در برخی رویدادهای ورزشی سبکسرانه از کنار آن می‌گذرند.
وی اضافه کرد: در صورت رعایت نکردن موارد مذکور، ورزشکار به محض ورود به یک محل استاندارد به اصطلاح خود را به جو محیط می‌بازد و بدون شک با این شرایط نخواهد توانست امتیازات لازم را بدست آورد و موفقیتش دور از ذهن خواهد بود.
دبیر هیات کاراته اصفهان تاکید کرد: چنان‌چه به نکات یاد شده بیش از گذشته اهمیت دهیم وضعیت ورزش در استان بویژه کاراته بهبود پیدا می‌کند.
این مسوول کاراته با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات لیگ کاراته وان استان اصفهان به مناسبت گرامیداشت روز شهادت و ایثار و روز اصفهان در چند روز گذشته تصریح کرد: سعی کردیم تمامی موازین استاندارد برگزاری را رعایت کنیم تا سطح آمادگی ورزشکاران افزایش پیدا کند.
آقایی با بیان اینکه این مسابقات با شرکت 810 کاراته‌کا در 2 بخش بانوان و آقایان، با حضور ورزشکاران میهمان از تهران، چهارمحال و بختیاری، فارس وقم و قضاوت 142 داور در سالن ورزشی کوثر برگزار شد، خاطرنشان کرد: دوره دوم در مقایسه با دوره نخست که 45 روز قبل برگزار کردیم بیش از 100 نفر افزایش شرکت کننده داشت که نکته بسیار مثبتی به شمار می‌رود و کیفیت مصاف‌ها را بهتر کرد.
وی حمایت بخش خصوصی از ورزش را برای توسعه آن ضروری دانست و گفت: معاونت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برای این دوره کمک شایانی کرد و بخشی از امور اجرایی را بر عهده گرفت.
مسوول برگزاری مسابقات ادامه داد: سومین دوره مسابقات لیگ کاراته وان استان اصفهان بهمن ماه سال جاری در اصفهان برگزار خواهد شد.
افزون بر 10 هزار نفر در استان اصفهان در سبک‌های مختلف کاراته مشغول به فعالیت هستند.
برچسب‌ها
اصفهان فدراسیون کاراته کاراته

http://www.sepahannews.ir/fa/News/116996/برگزاری-استاندارد-مسابقات-موجب-آماده‌تر-شدن-ورزشکاران-کاراته-می‌شود
بستن   چاپ