پیام سپاهان
معاون فرماندار:
سهمیه گاز مایع کاشان 40 درصد افزایش یافت
دوشنبه 18 آذر 1398 - 13:23:19
پیام سپاهان - کاشان- معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان از افزایش 40 درصدی سهمیه سیلندرهای گاز مایع (LPG) این شهرستان خبر داد.

مسعود خاندایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: افرایش سهمیه سیلندرهای گاز مایع پس از انجام بررسی‌های کارشناسی، در نخستین فرصت از استانداری اصفهان درخواست شد.
وی علت شلوغی مکان‌های توزیع سیلندرهای گاز مایع در منطقه کاشان را استفاده از آنها برای تامین سوخت خودروها دانست و تصریح کرد: در پی افزایش قیمت سوخت بنزین، تمایل برخی رانندگان به استفاده از این نوع گاز بیشتر شده است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به غیراستاندارد و غیرقانونی بودن این اقدام افزود: برخی رانندگان پیش‌تر دستگاه انتقال گاز مایع را جمع‌آوری کرده بودند که به علت افزایش قیمت بنزین، دوباره به نصب آن روی آورده‌اند؛ اما استفاده گاز مایع برای سوخت خودروها مورد تایید نیروی انتظامی نیست و پلیس موظف شده، در صورت مشاهده با متخلفان برخورد کند.
وی تاکید کرد: اولویت نخست استفاده از سیلندرهای گاز مایع در منطقه کاشان، خانواده‌های مستقر در برخی مزرعه‌ها، مناطق شهری و روستایی هستند که هنوز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند نشدند و همچنین تمهیدهایی برای برخی صنف‌ها مانند ایزوگام‌کاران اندیشیده شده است.
خاندایی با اشاره به تخلف یکی از نمایندگی‌های توزیع سیلندر گاز مایع در کاشان اضافه کرد: این واحد برای تحویل سیلندر گاز مایع خودسرانه از متقاضیان کارت ملی درخواست می‌کرد اما با توجه به اینکه سامانه‌ای برای کنترل تعریف نشده، این کار خلاف بود و برخورد قانونی صورت گرفت.
وی در ادامه یادآور شد: 50 مرکز توزیع سیلندر گاز مایع در این منطقه شامل شهرستان‌های آران‌و بیدگل، کاشان و نطنز وجود دارد که 9 مرکز آن مربوط به شهر کاشان است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری از توزیع روزانه بیش از 2 هزار سیلندر گاز در شهر کاشان خبر داد داد و تشریح کرد: در زمان حاضر قیمت هر کیلوگرم گاز مایع برای پیک نیک 10 هزار ریال و بهای هر سیلندر گاز مایع 78 هزاریال است.
شهرستان 365 هزار نفری کاشان در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
برچسب‌ها
مدیریت مصرف انرژی کاشان گاز مایع شرکت گاز

http://www.sepahannews.ir/fa/News/116983/سهمیه-گاز-مایع-کاشان-40-درصد-افزایش-یافت
بستن   چاپ