پیام سپاهان
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان اعلام کرد
اسکان اضطراری 20 نفر در برف و کولاک
دوشنبه 18 آذر 1398 - 12:37:34 PM
ایسنا
پیام سپاهان - معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان از اسکان اضطراری 20 نفر در برف و کولاک خبر داد و گفت: بیشتر حوادثی که از روز جمعه گذشته تاکنون به دلیل بارش برف و باران در استان رخ‌ داده، در محور غربی استان و شهرستان فریدون‌شهر بوده است.

داریوش کریمی  با بیان اینکه از روز جمعه 15 آذر تا امروز، جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان به 30 حادثه امدادرسانی کرد، اظهار کرد: 2 مورد از این حوادث گرفتار شدن در برف و کولاک، 11 مورد حوادث جاده‌ای، یک مورد ریزش آوار، 8 مورد حوادث شهری، 1 مورد حادثه صنعتی کارگاهی و 7 مورد خدمات حضوری بود.
وی تعداد کل حادثه دیدگان طی مدت یادشده را 63 نفر اعلام کرد و افزود: 7 نفر گرفتار برف و کولاک و 32 نفر در جاده‌ها دچار مشکل شدند، یک نفر به دلیل ریزش آوار، یک نفر در حادثه صنعتی کارگاهی و 8 نفر در حوادث شهری نیاز به امداد خواهی پیدا کردند. همچنین 14 نفر نیز خدمات حضوری دریافت کردند.
کریمی تعداد کل نجات‌یافتگان این حوادث را 19 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 17 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و دو نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کردند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان با بیان اینکه 36 تیم عملیاتی، 26 دستگاه آمبولانس و 103 نیروی عملیاتی برای امدادرسانی اعزام شدند، افزود: تنها سه مورد عملیات رهاسازی مصدوم از خودرو داشتیم.
وی بابیان اینکه خوشبختانه حوادث چند روز گذشته به دلیل بارش برف و باران در سطح استان، تلفات جانی نداشت، خاطرنشان کرد: در این مدت جاده‌های استان به‌خوبی مدیریت شد و هیچ جاده مسدودی نداشتیم.
کریمی بابیان اینکه بیشتر حوادث جاده‌ای به دلیل نقص فنی خودروها اتفاق می‌افتد، گفت: بیشتر خودروها به دلیل مشکل لاستیک‌ها، موتور و یا بخاری دچار مشکل شده و درخواست امدادخواهی داشتند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان بر لزوم انجام معاینه فنی خودروها پیش از سفر تأکید کرد و افزود: شهروندان باید علاوه بر کنترل لاستیک‌ها، موتور، ترمزها و سیستم گرمایشی خودرو، لباس گرم و تغذیه اضطراری همراه داشته باشند تا اگر به دلیل شرایط جوی گرفتار شدند دچار مشکل نشوند.
وی همچنین بر لزوم همراه داشتن داروهای خاص برای بیماران تأکید کرد و افزود: در پایگاه‌های هلال‌احمر داروی تخصصی وجود ندارد و فقط داروهای اورژانسی داریم، بنابراین بیماران خاص باید داروهای خود را با رعایت شرایط نگهداری همراه داشته باشند.
کریمی در پایان از شهروندان خواست شماره 112 را فراموش نکند و گفت: با سیسم کارت یا بدون سیم‌کارت در هر کجای کشور که تماس بگیرید اپراتورهای هلال‌احمر پاسخگوی شما و آماده امدادرسانی هستند.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/116979/اسکان-اضطراری-20-نفر-در-برف-و-کولاک
بستن   چاپ