پیام سپاهان
شروع شور انتخابات در کاشان/ همه مسئولان پای کارند
دوشنبه 18 آذر 1398 - 11:08:31 AM
مهر
پیام سپاهان - کاشان - با آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی دارالمومنین کاشان رنگ و بوی انتخابات به خود گرفت.

 انتخابات و حضور مردم برای انتخاب سرنوشت خود یکی از حقوق هر شهروند در یک جامعه آزاد و سالم است. اهمیت این موضوع تا حدی است که امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی میزان را نظر و رای مردم دانستند و تمامی ارکان نظام را ملزم به تبعیت از آرایی دانستند که مردم به صندوق های رای می اندازند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بارها در سخنان خود حضور مردم در انتخابات را بسیار مهم و تاثیرگذار دانستند و با توجه خاصی نسبت به آرای مردم، حفظ امانت در آرای مردم را ضروری دانستند.
در این بین مردم با حضور در برهه های مختلف با حضور شکوهمند و شایسته در انتخابات امتحان خود را به خوبی پس داده اند و با تبعیت از فرامین رهبر انقلاب سبب اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گشته اند.
دوم اسفند سال جاری بار دیگر قدم های استوار ایرانیان در سراسر وطن اسلامی در پای صندوق های رای و انتخاب نمایندگان خود برای حضور در مجلس شورای اسلامی موید حضور مقتدرانه مرد و زن ایرانی در تعیین سرنوشت خود است.
و اما در کاشان همزمان با ثبت نام نامزدهای انتخابات نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مدیران و مسئولین شهرستان با تشکیل کمیته و کارگروه های مربوطه که از مدت ها پیش شکل گرفته بود آمادگی خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و گسترده اعلام کردند.
هیات‌ نظارت شورای نگهبان تحت تاثیر فشار سیاسی و تبلیغی قرار نخواهند گرفت
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شهرستان کاشان در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هیات‌ نظارت شورای نگهبان تحت تاثیر فشار سیاسی و تبلیغی هیچ فرد و یا گروه سیاسی قرار نخواهند گرفت، اظهار داشت: هیات‌های نظارت بر انتخابات در سطوح مختلف موظف به رعایت دقیق قانون و حراست از تک‌ تک آراء مردم به عنوان حق‌الناس هستند و همچنین موظف هستند هرگونه تخلف احتمالی را به مسئولان ذیربط و مراجع قضایی گزارش کنند.
ملاک مشروعیت کارگزاران در حکومت اسلامی سلامت اقتصادی آنان است و بر این مبنا هیات‌های نظارت شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها این موارد را لحاظ خواهند کرد
حجت الاسلام مهدی بصیرتی ابراز داشت: بررسی صلاحیت ها تنها بر مبنای شاخصه های مندرج در قانون و نتایج به دست آمده از استعلامات صورت گرفته از مراجع قانونی و تحقیقات دقیق انجام می شود.
هشدار به کسانی که با روش های خلاف شرع و قانون خرید و فروش آرا می کنند
وی ضمن هشدار به کسانی که با روش‌های خلاف شرع و قانون از جمله خرید و فروش آراء و استفاده از پول‌های نامشروع و تبلیغات غیرقانونی به دنبال کسب آرای مردم هستند، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم اشاره دارند، ملاک مشروعیت کارگزاران در حکومت اسلامی سلامت اقتصادی آنان است و بر این مبنا هیات‌های نظارت شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها این موارد را لحاظ خواهند کرد.
وی افزود: انتخابات پیش رو انتخاباتی سرنوشت ساز و مهم است و حضور پر شور مردم مثل همیشه توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی و منافقین داخلی را خنثی خواهد کرد.
تمام مردم و مسئولین متفق القول به اهمیت انتخابات پیش رو واقفند و فارغ از اینکه چه فرد یا افرادی بر روی صندلی سبز مجلس شورای اسلامی جلوس خواهند کرد مهمترین دغدغه مردم و مدیران اجرایی برگزاری پرشکوه و با حضور حداکثری هموطنان است.
قانون ‌مداری و بی ‌طرفی از جمله مهمترین وظایف اصلی مجریان انتخابات است
فرماندار کاشان در گفت و گو با خبرنگار مهر ، قانون ‌مداری و بی ‌طرفی را از جمله مهمترین وظایف اصلی مجریان انتخابات دانست و اظهار داشت: اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمترین دستور کار فرمانداری کاشان از مدت ها پیش انجام شده است.
تمام دستگاه های اجرایی کاشان کمر همت را برای برگزاری انتخابات پیش رو بسته اند؛ فرمانداری، دادگستری، ثبت و احوال و دفتر نظارت شورای نگهبان از جمله نهادهای مرتبط با برگزاری انتخابات است
مهمترین هدف فرمانداری کاشان برگزاری انتخاباتی قانونی و با حضور حداکثری است
علی اکبر مرتضائی با اشاره به اینکه با عنایت الهی و هوشیاری نیروهای امنیتی و انتظامی، امنیت کامل به عنوان یکی از ارکان برگزاری انتخابات در سطح شهرستان برقرار است، ابراز داشت: مهمترین هدف فرمانداری کاشان برگزاری انتخاباتی قانونی و با حضور حداکثری در این رویداد است.
وی با بیان اینکه مجریان انتخابات نگاهی بی طرفانه ای به انتخابات مجلس یازدهم خواهند داشت، تصریح کرد: ادارات دولتی با دقت و توجه کافی با برگزار کننده انتخابات همکاری کنند.
آنچه مسلم و مبرهن است تمام دستگاه های اجرایی کاشان کمر همت را برای برگزاری انتخابات پیش رو بسته اند. فرمانداری، دادگستری، ثبت و احوال و دفتر نظارت شورای نگهبان از جمله نهادهای مرتبط با برگزاری انتخابات است. مشاهدات خبرنگار مهر در کاشان، موید تلاش های صورت گرفته برای برگزاری انتخاباتی ماندگار است.
تشکیل دو شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در کاشان در دادگستری و دادسرا
سرپرست دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کاشان در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دو شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی تشکیل شده است، اظهار داشت: این دو شعبه در دادگستری و دادسرای کاشان تشکیل شده اند.
روح الله دهقانی تبلیغات زودرس را یکی از مصادیق تخلف انتخاباتی دانست و ابراز داشت: مجموعه دادگستری کاشان برای حفظ آرای مردم با هرگونه تخطی از قانون به شدت برخورد می کند.
تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرم در کاشان
وی با اشاره به اینکه ستاد پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شده است، تصریح کرد: بعد از تائید صلاحیت نامزدها مصادیق جرائم انتخاباتی به نامزدها و ستادهای انتخاباتی ابلاغ می شود تا از انجام هرگونه رفتار و گفتار خلاف قانون پیشگیری شود.
سرپرست دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کاشان با بیان اینکه مردم برای جرائم و تخلفات انتخاباتی می توانند به فرمانداری، دفتر نظارت شورای نگهبان و یا دادسرای کاشان مراجعه کنند، بیان داشت: فعالیت های انتخاباتی نامزدهای احتمالی به صورت مرتب از سوی نهادهای نظارتی، امنیتی و انتظامی رصد می شود.
حضور مردم در انتخابات اوج تبلور اراده آنها در تعیین حق سرنوشت کشور و نمودی از شفافیت نظام است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با تاکید بر حضور چشمگیر و پرشور مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حضور مردم در این انتخابات اوج تبلور اراده آنها در تعیین حق سرنوشت کشور و نمودی از شفافیت نظام است.
عباسعلی قپانی پور با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نهادی مردم‌سالار افزود: همه خواسته‌های مردمی در زمینه‌های گوناگون می‌تواند از سوی این مجلس به عنوان مهم‌ترین نهاد قانون‌گذار عملیاتی شود.
وی با تاکید بر اصل بی‌طرفی از سوی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات تاکید کرد: انتخابات جلوه مردم‌سالاری است و مردم باید فرد اصلحی را برگزینند که بتواند خواسته‌ها را برآورده کرده و نسبت به تصویب قانون‌هایی اقدام نماید تا در نهایت مردم از امکانات، خدمات و حقوق بهتر و بیشتری برخوردار شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان تصریح کرد: همه خواسته‌های به حق مردم با قانون‌گذاری می‌تواند شکل بگیرد و بنابراین مردم باید با شور و شعور در این دوره از انتخابات مجلس شرکت کنند.
انتخاب و معرفی معتمدین هیات اجرایی انتخابات مجلس در کاشان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کاشان با اشاره به انتخاب و معرفی معتمدین هیات اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: از بین 30 نفر معتمدین مورد تایید هیات نظارت شهرستان کاشان حبیب یوسفی، ابوالفضل فلاح زاده، محمد گذرنویی، ابراهیم خرمی، رضا پارسا، حسین دیگبری، علی اکبر فتاحی و حسن شعبانی زاده به عنوان اعضای اصلی هیات اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کاشان معرفی شدند.
وی بیان داشت: با انتخابات انجام شده همچنین علیرضا شاه فضل، محمد احترامی، حسین ربانی، سیدرضا هاشمی و محمدمهدی صفاری نژاد به عنوان اعضاء علی البدل این هیات در شهرستان کاشان معرفی شدند.
جانشین شورای انتخابات شهرستان کاشان اذعان داشت: هیأت‌های اجرایی پس از پایان مهلت ثبت‌نام ظرف یک دوره زمانی 10 روزه صلاحیت داوطلبان را بر اساس استعلامات از مراجع چهارگانه (وزارت اطلاعات، ثبت احوال، قوه قضاییه و نیروی انتظامی) انجام داده و پس از بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی، بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های نظارت و سپس در شورای نگهبان انجام می شود.
ثبت نام 73 نفر برای انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل
مسئول کمیته روابط عمومی، اطلاع رسانی و تبلیغات شورای انتخابات کاشان در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه 73 نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: شش نفر از ثبت نام کنندگان زن و 67نفر مرد می باشند.
حمید جوشقانی با اشاره به اینکه یک نفر از افراد ثبت نام شده دارای مدرک کارشناسی، 63نفر دارای کارشناسی ارشد، شش نفر دارای دکترا و سه نفر نیز دارای تحصیلات حوزی و یک نفر دارای مدرک کارشناسی(با مدرک جانبازی) است، ابراز داشت: سه نفر از ثبت نام کنندگان پزشک، 16نفر فرهنگی، 22نفر کارمند، 4 نفر استاد دانشگاه، دو نفر روحانی، هشت نفر بازنشسته و 12 نفر دارای شغل آزاد و بقیه سایر گروه های شغلی می باشند.
وی خاطرنشان کرد: خاطر نشان کرد: 33 داوطلب در بازه سنی 40-30سال، 25نفر 50-41 سال و 12 نفر در رده سنی 60-51 سال و سه نفر در رده سنی بالای 60 سال قرار دارند.
مسئول کمیته روابط عمومی، اطلاع رسانی و تبلیغات شورای انتخابات کاشان اظهار داشت: از بین افراد ثبت نام شده برای حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل 15 نفر دارای سابقه ایثارگری، 9 نفر سابقه داوطلبی در دوره های قبلی و سه نفر سابقه نمایندگی مجلس دارند.
با توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب درباره انتخاباتی پرشکوه نگاه همه مردم، دلسوزان و مدیران و مسئولان اجرائی در کاشان به برگزاری انتخاباتی ماندگار در روز دوم اسفند است. همکاری و همیاری نهادها و سازمان های اداری به همراه مشارکت و حضور انقلابی مردم می تواند باعث برگزاری انتخاباتی سالم و در تراز انقلاب اسلامی شود. مردم دیار مومنان کاشان نیز همانند چهل سال گذشته که در برهه های مختلف امتحان خود را به انقلاب و نظام به خوبی پس داده اند هم اکنون هم آماده برگزاری انتخابات پیش رو هستند. انتخاباتی که باعث دلگرمی دوستداران به نظام و انقلاب اسلامی و باعث سرشکستگی و شکست دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنان می گیرد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/116971/شروع-شور-انتخابات-در-کاشان--همه-مسئولان-پای-کارند
بستن   چاپ