پیام سپاهان
هیچ موردی از ابتلا به آنفلوآنزا در مدارس اصفهان گزارش نشده است
يکشنبه 17 آذر 1398 - 19:46:01
پیام سپاهان - اصفهان – ایرنا – رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: هیچ موردی از ابتلا به ویروس آنفلوآنزا در بین دانش‌آموزان مدارس استان گزارش نشده است.

حسین عباسیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اقدامات لازم در مدارس به‌منظور پیشگیری از ابتلای دانش‌آموزان به این ویروس انجام شده است.
وی اظهار داشت: در این راستا اطلاع‌رسانی پیوسته به دانش‌آموزان در سرِ صف، آموزش از طریق مدیران و معلمان، نصب پوستر و پخش کلیپ صورت می‌گیرد.
رییس اداره سلامت آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: توجیه و تاکید به دانش‌آموزان در استفاده نکردن از وسایل شخصی یکدیگر و خودداری از دست دادن و روبوسی با همکلاسی‌ها نیز انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: توجیه دانش‌آموزان بر همراه داشتن دستمال و استفاده صحیح از آن در هنگام سرفه و عطسه در مدارس مورد تاکید قرار گرفته است.
عباسیان یادآور شد: به دانش‌آموزان رعایت آداب تنفسی نیز توصیه شده است تا هنگام سُرفه و عطسه، حتما دستمالی را جلوی دهان و بینی خود بگیرند و پس از استفاده، دستمال را در پلاستیک گذاشته و به سطل زباله بیندازند.
وی به والدین دانش‌آموزان نیز توصیه کرد که از حضور فرزند مبتلابه سرماخوردگی خود در مدرسه جلوگیری کنند و بدون نظر پزشک اقدام به بردن فرزندان خود به مدرسه نکنند، چون در صورت ابتلا به آنفلوآنزا، این ویروس در ترشحات تنفسی بیمار وجود دارد و ممکن است دیگر دانش‌آموزان را نیز به این ویروس مبتلا کند.
وی تاکید کرد: رعایت نکات دقیق بهداشتی از سوی دانش‌آموزان، کارکنان مدارس و والدین موجب فروکش کردن موج آنفلوآنزای فصلی می‌شود.
این مسوول به انجام غربالگری روزانه و قبل از ورود دانش‌آموزان به مدرسه و منع ورود آنان با علائم سرماخوردگی یا مشکوک به ابتلای به آنفلوانزا اشاره کرد و گفت: وضعیت این دسته از دانش‌آموزان به والدین گزارش و از آنها خواسته می‌شود که به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.
آنفلوآنزا، یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلودرد و درد عضلانی همراه است.
ویروس بیماری آنفلوانزای فوق حاد انسانی از طریق ترشحات آلوده منتقل می‌شود بنابراین باید از تماس دست با چشم و بینی خودداری شود.
از ابتدای پاییز تا دهم آذر امسال حدود 847 نفر مشکوک به بیماری آنفلوآنزا در مراکز درمانی اصفهان بستری شدند که از بین آنها ابتلای 68 نفر از آنها به این بیماری پس از انجام آزمایش پزشکی، مُسجل شد.
در سال تحصیلی 98-99 بیش از 920 هزار و 500 دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در پنج هزار و 300 آموزشگاه استان اصفهان به تحصیل مشغولند.
برچسب‌ها
علوم پزشکی اصفهان آموزش و پرورش آنفلوآنزا

http://www.sepahannews.ir/fa/News/116939/هیچ-موردی-از-ابتلا-به-آنفلوآنزا در-مدارس-اصفهان-گزارش-نشده-است
بستن   چاپ