پیام سپاهان
تولید برای صادرات هدف اصلی تشکیل مناطق آزاد کشور
يکشنبه 17 آذر 1398 - 15:13:05
پیام سپاهان - استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: «تولید برای صادرات» هدف و فلسفه اصلی تشکیل مناطق آزاد است که این امر در منطقه آزاد ارس محقق شده است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در حاشیه سفر به منطقه آزاد ارس به منظور افتتاح 8 پروژه صنعتی، گردشگری و کشاورزی، با اشاره به وجود 440 واحد تولیدی و صنعتی در این منطقه تجاری و صنعتی، گفت: 240 واحد تا کنون به بهره‌برداری رسیده و 160 واحد نیز در مرحله احداث و تکمیل است.
پورمحمدی با اشاره به نقش مهم منطقه آزاد ارس در توسعه اقتصادی استان، اظهار داشت: خوشبختانه این منطقه توانسته است هدف اصلی تشکیل مناطق آزاد یعنی «تولید برای تجارت و صادرات» را تحقق بخشد.
وی خاطرنشان کرد: تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشورمان، هیچ تاثیر منفی در حوزه تولید و صنعت نگذاشته است و صنعت‌گران و تولیدکنندگان پرتلاش استان، علاوه بر تامین نیاز داخل، محصولات خود را به بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی نیز صادر می‌کنند.
استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: در سایه تلاش تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان آذربایجان شرقی، میزان صادرات غیرنفتی استان در سال جاری نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.
پورمحمدی در ارتباط با عضویت ایران در اتحادیه کشورهای اوراسیا، اظهار داشت: آذربایجان شرقی به عنوان دروازه ورود به اروپا و حوزه اوراسیا شناخته شده است و منطقه آزاد ارس می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کرده و باعث رونق اقتصادی هرچه بیشتر استان شود.
امروز با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و استاندار آذربایجان‌شرقی 8 طرح سرمایه گذاری با اعتبار 1414 میلیارد ریال در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/116926/تولید-برای-صادرات-هدف-اصلی-تشکیل-مناطق-آزاد-کشور
بستن   چاپ