پیام سپاهان
نیرومند:
در ورزش با دست‌خالی نمی‌توان فعالیتی انجام داد
يکشنبه 17 آذر 1398 - 15:11:19
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: درست است که شرایط سخت است و بیشتر افرادی که در ورزش هستند از روی عشق و علاقه حضور دارند، اما این یک واقعیت است که در ورزش با دست‌خالی نمی‌توان فعالیتی انجام داد.

محسن نیرومند امروز پیش از ظهر در مجمع عمومی سالیانه هیئت ورزش های کارگری استان اصفهان که در اداره تعاون برگزار شد، اظهار کرد: باید از مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان که همیشه و در تمام موضوعات در کنار ورزش کارگری است، تقدیر و تشکر کرد.
وی افزود: با توجه به اینکه به‌عنوان کارشناس ایمنی، وارد این سازمان شدم همیشه موضوعات استاندارد و ایمنی از نکاتی بوده که توجه زیادی بر روی آن داشته‌ام، به‌ویژه موضوعاتی که مربوط به محیط کار کارگران است.
وی ادامه داد: همگی می‌دانیم که یکسری از عوامل هستند که پیشگیری از آن‌ها می‌تواند محیط کار را ایمن‌تر و مناسب کند. استرس و کمردرد ازجمله موضوعات شایع در محیط کار است که پرداختن به ورزش می‌تواند بسیاری از این مسائل کاهش دهد و یا از بین ببرد. در تحقیقاتی که اخیراً انجام‌شده به این نکته اشاره‌ شده است که کارگران ماهر و ارشد با توجه به مسئولیتی که دارند از استرس بیشتری برخوردار هستند. بنابراین اگر محیط مناسبی برای ورزش داشته باشند که بتوانند استرس و مسائل روحی و روانی خود را در آن تخلیه کنند در عملکرد آن‌ها تأثیر مثبت زیادی خواهد داشت.
مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به توسعه و افزایش سرانه ورزش کارگری استان، گفت: در کنار تمام برنامه‌هایی که داریم کارهای عمرانی را به‌خوبی توسعه داده‌ایم. هر چه شرایط سخت‌تر می‌شود از نظر بودجه با مشکل بیشتری روبرو می‌شویم، درست است که می‌گویند افرادی که در ورزش هستند به خاطر عشق و علاقه حضور دارند، اما باید این واقعیت را بگویم که در ورزش نمی‌توان با دست‌خالی فعالیتی انجام داد.
وی افزود: یکی از نکات بسیار خوبی در طی سال گذشته و امسال توجه بیشتری به آن شده است بحث ورزش بازنشستگان کارگری، خانواده کارگران و فرزندان آن‌ها است که بازخورد بسیار خوبی داشته است. نهادینه کردن ورزش همگانی با ورزش کارگری قدم مثبت دیگری بوده که فدراسیون ورزش کارگری با کمک هیئت‌های استانی انجام داده است.
نیرومند در خصوص اماکن ورزشی مربوط به این ورزش کارگری استان اصفهان، اظهار کرد: 16 مجموعه ورزشی در استان در اختیارداریم که 12 مجموعه فعال و 4 مجموعه بنا به دلایل مختلف تعطیل هستند که برای فعال کردن آن‌ها راهکارهای مختلفی پیگیری کرده ایم و در حال بررسی برای واگذاری با شرط عدم‌تغییر کاربری هستیم.
وی ادامه داد: سال گذشته 130 رویداد ورزشی در سطح استانی و ملی میزبانی کرده ایم که حدود 62 هزار ورزشکار در آن حضور داشتند.
نیرومند با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالا استان از رئیس فدراسیون درخواست افزایش سهمیه ورزشکاران استان برای حضور در مسابقات 2020 یونان کرد که با موافقت ریاست فدراسیون روبرو شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/116916/در-ورزش-با-دست‌خالی-نمی‌توان-فعالیتی-انجام-داد
بستن   چاپ