پیام سپاهان
1224 نفر برای انتخابات مجلس از اصفهان رقابت می‌کنند
يکشنبه 17 آذر 1398 - 15:10:32
پیام سپاهان - اصفهان- رییس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: در مجموع هزار و 224 داوطلب از این استان برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

حیدر قاسمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در استانداری با بیان این که دهم آذرماه فرآیند ثبت نام داوطلبان آغاز و روز گذشته 16 آذر به پایان رسید، افزود: داوطلبان دوره دهه مجلس هزار و 15 نفر بودند.
وی ادامه داد: در دوره یازدهم 12 زن داوطلب شدند که در مقایسه با دوره گذشته مساوی است.
رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان این که براساس قانون حداقل تحصیلات برای شرکت در انتخابات فوق لیسانس است، تصریح کرد: از نظر تحصیلات بیشترین مدرک به ترتیب فوق لیسانس با 959 نفر، دکتری 138 نفر، حوزوی 62 نفر و لیسانس 69 نفر بودند.
وی با اشاره به رده سنی داوطلبان گفت: 30 تا 35 سال 211 نفر، 36 تا 40 سال 276 نفر، 41 تا 45 سال 224 نفر، 51 تا 55 سال 185 نفر، 56 تا 60 سال 101 نفر، 61 تا 65 سال 57 نفر، 66 تا 70 سال 13 نفر ثبت نام کردند، همچنین فرد بالای 70 سال ثبت نام نکردند.
قاسمی به شغل داوطلبان اشاره و بیان کرد: از این تعداد بالاترین رتبه به کارمندان با 424 نفر، مشاغل آزاد با 172 نفر، بازنشستگان با 139 نفر، استادان دانشگاه 122 نفر و فرهنگیان 119 نفر اختصاص دارد.
به گفته وی 26 درصد از داوطلبان در این دوره ایثارگران هستند، در دوره دهم 33 درصد ایثارگر بودند که نشان دهنده کاهش تعداد ایثارگران در دوره یازدهم انتخابات است.
رییس ستاد انتخابات استان اصفهان خاطرنشان کرد: 21 درصد از داوطلبان این دوره سابقه مشارکت در انتخابات قبل را داشتند و سه درصد سابقه نمایندگی را در کارنامه خود دارند.
وی با اشاره به تعداد داوطلبان در شهرستان‌های استان گفت: به ترتیب شهرستان اصفهان با 468 نفر، لنجان 78 نفر، کاشان و آران و بیدگل 73 نفر، شهرضا 72 نفر، نجف آباد و تیران و کرون 68 نفر، خمینی شهر 63 نفر، نطنز و قمصر 56 نفر، فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین میاندشت 52 نفر، مبارکه 51 نفر، گلپایگان و خوانسار 47 نفر، سمیرم 48 نفر، فلاورجان 39 نفر، نایین 28 نفر، اردستان 24 نفر، شاهین شهر، برخوار و میمه 54 نفر ثبت نام کردند.
قاسمی با بیان اینکه سه نفر از ارامنه جنوب ایران برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از اصفهان ثبت نام کردند، افزود: نماینده فعلی ارامنه جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی آقای آبرامیان در این دوره داوطلب نشد.
وی ادامه داد: از 17 تا 21 آذرماه بررسی سوابق داوطلبان از طریق هیات‌های اجرایی مراجع چهارگانه صورت می‌گیرد.
رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به تعداد هیات‌های اجرایی انتخابات بیان کرد: هشت نفر معتمدان، سه نفر شامل فرماندار، دادستان و رییس ثبت احوال و اعضای اداری در مجموع 11 نفر را شامل می‌شوند.
وی با بیان اینکه هیات اجرایی انتخابات استان اصفهان امروز تشکیل می‌شود، ادامه داد: ظرف 10 روز هیات‌های اجرایی از 17 تا 26 آذر فرصت دارند که به صلاحیت داوطلبان رسیدگی کنند همچنین یک روز فرصت دارند مراتب رد صلاحیت داوطلبان را اعلام کنند و بعد از افراد رد صلاحیت شده فرصت اعتراض دارند.
قاسمی اظهارداشت: بعد از آن مرحله رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیات‌های نظارت است. روز اول نام نویسی 42 نفر، روز دوم 81 نفر، روز سوم 85 نفر، روز چهارم 141 نفر، روز پنجم 245 نفر، روز ششم 171 نفر از استان اصفهان ثبت نام کردند.
بنابر اعلام رییس ستاد انتخابات استان اصفهان، از نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام سالک، فولادگر و عابدی ثبت نام نکردند، کوهکن نماینده لنجان و ابطحی نماینده خمینی شهر هم از اصفهان ثبت نام نکردند و سعیدی نماینده مبارکه هم از اصفهان ثبت نام کرد مابقی نمایندگان فعلی برای دوره یازدهم ثبت نام کردند.
بنابر اعلام ستاد انتخابات کشور به ترتیب بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان از تهران، اصفهان و خراسان رضوی هستند.
از استان اصفهان همراه با نماینده ارامنه، 20 نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند. حوزه انتخابیه اصفهان به مرکزیت اصفهان دارای پنج کرسی است و مردم این شهرستان باید از بین نامزدها پنج تن را به نمایندگی خود برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند اما در سایر حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان یک نفر انتخاب خواهد شد.
" اردستان "به مرکزیت " اردستان، شاهین شهر، میمه و برخوار " به مرکزیت "شاهین شهر"، " خمینی شهر " به مرکزیت "خمینی شهر"، "سمیرم " به مرکزیت "سمیرم" ، "شهرضا و دهاقان " به مرکزیت "شهرضا"، "فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت " به مرکزیت "داران"، "فلاورجان " به مرکزیت " فلاورجان "، " کاشان و آران و بیدگل "به مرکزیت " کاشان"، " گلپایگان و خوانسار "به مرکزیت " گلپایگان"، " لنجان "به مرکزیت "زرین شهر"، "مبارکه "به مرکزیت "مبارکه" ، "نایین و خور و بیابانک"به مرکزیت "نایین" ، " نجف آباد و تیران و کرون "به مرکزیت " نجف آباد " و " نطنز و بخش قمصر " به مرکزیت " نطنز " از حوزه‌های دیگر استان اصفهان در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.
بر اساس اعلام معاون، سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان، انتخابات مجلس در این استان با حضور 60 هزار نفر دست‌اندرکار در سه هزار شعبه اخذ رای برگزار می‌شود.
برچسب‌ها
ثبت نام ستاد انتخابات کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان
پروندهٔ خبری
ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم

http://www.sepahannews.ir/fa/News/116913/1224-نفر-برای-انتخابات-مجلس-از-اصفهان-رقابت-می‌کنند
بستن   چاپ