پیام سپاهان
رئیس اداره آزمایشگاه های محیط زیست اصفهان:
سهم موتورسیکلت‌ها در تولید آلاینده‌های جوی 7 برابر خودروهاست
شنبه 16 آذر 1398 - 15:04:02
پیام سپاهان - اصفهان - رئیس اداره آزمایشگاه های محیط زیست اصفهان گفت: سهم هر موتورسیکلت در تولید آلاینده‌های جوی و تاثیر در آلودگی هوا هفت برابر خودروهاست.

بابک صادقیان در گفت و گو با خبرنگار مهر آلودگی هوای اصفهان را به عوامل متعدد اقلیمی و مسائل انسانی مرتبط دانست و اظهار داشت: مطالعه جامع و مستدلی درباره آلودگی هوا در شهر اصفهان توسط شهرداری اصفهان و با نظارت کامل اداره کل محیط زیست استان اصفهان انجام شده است که نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.
وی با استناد به این مطالعه جامع علت 70 درصد آلودگی هوا در شهر اصفهان را ناشی از حمل و نقل معرفی کرد و ابراز داشت: بر اساس مطالعه انجام شده سهم عمده آلاینده های ذرات معلق میکرونی در شهر اصفهان به خودروهای دیزلی و در نوبت دوم به موتورسیکلت ها اختصاص دارد و اتوبوس ها هم در رتبه سوم تولید این نوع آلاینده ها هستند.
رئیس اداره آزمایشگاه های محیط زیست اصفهان افزود: خودروهای سواری در تولید تمام آلاینده ها نقش دارند اما نوع آلاینده ها توسط ذرات PM خروجی از اگزوز خودروهای دیزلی فرسود و فاقد فیلتر درخور توجه است.
وی تاکید کرد: با استناد به مطالعه مذکور سهم هر راکب موتورسیکلت را در تولید آلودگی هوا هفت برابر آلودگی خودروهاست.
مدیریت آلودگی هوای اصفهان نیازمند توجه جدی نهادهای مختلف است
صادقیان با بیان اینکه تا زمانی که ناوگان حمل و نقل فرسوده بازسازی و احیا نشود، زیرساخت ها معیوب باشد و صنایع آلاینده گچ و کوره های آجرپزی در مجاورت واحدهای مسکونی باشد مشکلات آلایندگی اصفهان رفع نمی شود، گفت: همچنین تا زمانی که هنوز هم از میزان دقیق وسایل نقلیه در شهر آگاه نباشیم و بر برآوردها تکیه کنیم و با کمبود فرهنگ سازی در استفاده از حمل و نقل عمومی مواجه باشیم اتفاق خاصی برای مدیریت آلودگی هوای اصفهان نخواهد افتاد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/116853/سهم-موتورسیکلت‌ها-در-تولید-آلاینده‌های-جوی-7-برابر-خودروهاست
بستن   چاپ