پیام سپاهان
سلیمانی:
رشته پَدِل، ورزش‌های راکتی را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد
شنبه 16 آذر 1398 - 14:25:50
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان رئیس فدراسیون اسکواش ایران گفت: تحلیل من به عنوان رئیس فدراسیون از رشته پدل این است که این رشته ورزش‌های راکتی را تحت‌الشعاع خود قرار خواهد داد.

مسعود سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزبانی اصفهان از مسابقات بین‌المللی اسکواش اصفهان جونیور، اظهار کرد: چقدر خوب است که فدراسیون روسای هیئت‌هایی را در استان‌ها داشته باشد که آب در دل فدراسیون تکان نخورد و همیشه میزبانی‌ها خوب انجام شود.
وی ادامه داد: میزبانی اصفهانی‌ها از این مسابقات عالی بود و این موضوع را من نمی‌گویم، بلکه تمام ورزشکاران و والدین آن‌ها که حضور داشتند، اظهار کردند.
سلیمانی با بیان اینکه مسابقات جوانان اسکواش اصفهان برای دومین سال بود که برگزار شد، افزود: دوره گذشته تعداد ورزشکاران حاضر در مسابقات 170 نفر بود که امسال به 270 نفر افزایش پیدا کرد.
وی همچنین تصریح کرد: توریسم ورزشی، رونق کسب و کار و ارتقای رنکینگ بخشی از دستاوردهای این مسابقات در اصفهان بود.
رئیس فدراسیون اسکواش ایران در ادامه تمجید از میزبانی اصفهان از مسابقات جوانان اسکواش، گفت: تمام ورزشکاران سفیرانی شدند تا پس از بازگشت به شهر خود از میزبانی اصفهان تعریف کنند و با دیگران این میزبانی خوب را به اشتراک می‌گذارند.
وی با اشاره به دستور وزیر ورزش مبنی بر برگزاری مسابقات با میزبانی خوب، خاطرنشان کرد: از مجموعه سیتی سنتر اصفهان بابت همکاری‌ که برای برگزاری این مسابقات داشتند، تشکر می‌کنم. تصاویر تمام این افراد در سایت فدراسیون جهانی، آسیایی و همچنین کتاب سال منتشر خواهد شد تا اصفهان فراتر از ایران معرفی شود.
سلیمانی در خصوص رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون اسکواش، اظهار کرد: فدراسیون اسکواش سه ورزش راکتی زیر مجموعه خود دارد که شامل اسکواش، پدل و راکت بال که سنین 30 سال به بالا را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و بیشتر تفریحی است.
وی با اشاره به رشته پدل، گفت: به تازگی تیم‌های ملی پدل را تشکیل دادیم و در اسفندماه پس از سه مرحله انتخابی هشت نفر نهایی تیم‌های آقایان و بانوان مشخص می‌شود.
رئیس فدراسیون اسکواش ایران ادامه داد: تحلیل من به عنوان رئیس فدراسیون از رشته پدل این است که این رشته، ورزش‌های راکتی را تحت شعاع خود قرار خواهد داد. المپیک‌ها ورزش‌های سنتی را به آرامی کنار می‌گذارند.
وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم آینده‌ای برای خود ترسیم کنیم باید به دنبال رشته‌هایی باشیم که ایران بتواند همچنان در آسیا و المپیک مقام‌آور باشد.
سلیمانی درباره برگزاری مسابقات استعدادیابی نیز، گفت: رقابت‌هایی همچون اصفهان جونیور که برگزار شد، برای کشف استعدادها تعریف شده است و ما استعدادها را جذب کردیم و برای پرورش آن‌ها باید این مسابقات را همچنان داشته باشیم.
وی با بیان اینکه این مسابقات رنکینگ آسیایی و جهانی دارد و ورزشکاران سید می‌گیرند، ادامه داد: ورزشکاران زمانی که از کشور خارج می‌شوند، این سیدها به آن‌ها کمک خواهد کرد تا در بالای جدول رده‌بندی قرار گیرند. رتبه اصفهان، سیلور (نقره‌ای) است و ما به دنبال ارتقای آن‌ به گُلد (طلا) و در نهایت به پلاتینیوم به عنوان بالاترین رتبه جهانی اسکواش، هستیم.
رئیس فدراسیون اسکواش ایران اظهار کرد: در سال جاری، چهار مسابقه جونیور تعریف شده است که در پایان هر فصل به میزبانی یک استان برگزار شد. این مسابقات خرداد ماه در یزد، شهریور ماه در تهران، آذر ماه در اصفهان برگزار شد و پایان امسال در بیرجند برگزار خواهد شد.
وی در پایان با اشاره به روز دانشجو و سالگرد افتتاح خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: خبرگزاری‌ها مأموریت ذاتی خود را انجام می‌دهند، اما بعضی از آن‌ها به روزتر و سرعتی‌تر هستند و ایسنا اینگونه است و به عنوان یک خبرگزاری پیشرو مدنظر ما است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/116844/رشته-پَدِل،-ورزش‌های-راکتی-را-تحت‌الشعاع-قرار-خواهد-داد
بستن   چاپ