پیام سپاهان
مرکز وکلا قوه قضاییه خدمات متنوعی به شهروندان و نهادها ارایه می‌کند
شنبه 16 آذر 1398 - 14:25:21
پیام سپاهان - اصفهان- رییس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: این مرکز می‌تواند در حوزه‌های متعدد و متنوعی کمک دستگاه‌های اجرایی و عموم شهروندان در راستای حل و پیشگیری از بروز مشکلات و تصمیم‌گیری‌های بهتری که در حوزه‌های فردی شهروندان دارند، داشته باشند.

علی بهادری جهرمی روز شنبه در دیدار با حیدر قاسمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در استانداری افزود: راهکارهای همکاری مرکز و کارشناسان رسمی قوه قضاییه در اصفهان با مجموعه دستگاه‌های اجرایی به منظوره بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت عظیم نخبگان مورد بررسی قرار گرفت.
وی بیان کرد: این مرکز از ظرفیت عظیم نخبگانی بهره‌مند است که در این مجموعه 2 مرکز ساماندهی شده و در حال فعالیت و خدمت رسانی به عموم مردم هستند.
وی با بیان اینکه در این استان بیش از هزار و 200 وکیل دادگستری در مرکز وکلا و اعضای فعال داریم، تصریح کرد: بیش از 500 کارشناس رسمی دادگستری در رشته‌های مختلف فعالیت دارند که دست کم 2 هزار نفر یک ظرفیت عظیم نیروی انسانی کارکشته توانمند است که در حوزه‌های مختلف از جمله کمک به تحقق عدالت یا احقاق حقوق مردم می‌کنند.
رییس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییهبا اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی کارشناس تمامی امور نیستند، افزود: وقتی مدیران از ظرفیت‌ نخبگانی نیروی انسانی کارشناسی استان استفاده کنند تصمیم گیری‌هایی اتخاذ می‌شود که بیشتر به نفع شهروندان استان است.
بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: این مرکز از سال 1379 در سراسر کشور راه اندازی شد و بیش از 13 هزار کارشناس رسمی و بیش از 23 هزار وکیل فعال در این راستا فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه در تمامی استان‌های کشور 2 هیات مدیره وکلا و کارشناسان استان فعال است، افزود: فرآیند جذب هم از طریق آزمون سراسری و از طریق اعلام فراخوان به تمام استان‌ها صورت می‌گیرد.
رییس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه بیان کرد: 2 هفته آینده آزمون سراسری وکلا را با شرکت بیش از 120 هزار نفر در سراسر کشور داریم، یعنی دانش آموختگان رشته حقوق ثبت نام کردند و 107 هزار نفر در این راستا به رقابت می‌پردازند.
به گفته وی این آزمون یکی از بزرگترین رقابت‌های علمی ملی در حوزه اشتغال است، همچنین آزمون کارشناسی در اسفندماه جاری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اقدام ویژه این مرکز، گفت: ویژه‌ترین اقدام خدمت رسانی به مردم است و این در حالی است که در 6 ماهه سال جاری 15 هزار مشاوره حقوقی و به صورت رایگان در مرکز اصفهان صورت گرفته است.
برچسب‌ها
اصفهان کانون وکلای دادگستری قوه قضاییه

http://www.sepahannews.ir/fa/News/116843/مرکز-وکلا-قوه-قضاییه-خدمات-متنوعی-به-شهروندان-و-نهادها-ارایه-می‌کند
بستن   چاپ