پیام سپاهان
امام جمعه موقت اصفهان:
دانشجویان در عرصه‌های سیاسی حضور بیشتری داشته باشند
شنبه 16 آذر 1398 - 11:30:47
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان امام جمعه موقت اصفهان گفت: صرف اینکه روز دانشجو و گذشته را گرامی بداریم کافی نیست، بلکه باید روی دانشجویان سرمایه‌گذاری کنیم و قدر آنان را دانست و در تحصیل و شغل از آنان حمایت کرد.

محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص 16 آذر - روز دانشجو، اظهار کرد: دانشجویان ما در کنار سایر آحاد ملت در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و انقلابی حضور داشته اند و شهدایی تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند، همچنین در دوران رژیم پهلوی، دانشجویان با برپایی تظاهرات شهدایی را تقدیم ایران کردند.
وی با بیان اینکه در دوران جنگ و دفاع مقدس دانشجویان در کنار آحاد مردم در جبهه‌های نبرد، دانشگاه را به محلی برای گرامی داشتن ارزش‌های دفاع مقدس تبدیل کردند، افزود: امروز باید به دانشجویان بگوییم که همچون گذشته در صحنه حضور داشته باشند و به خصوص در عرصه‌های فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی بیگانه بایستند و تحت تأثیر تحریکات و تبلیغات دشمنان قرار نگیرند.
امام جمعه موقت اصفهان گفت: باید از استعدادهای دانشجویان به نحو احسن استفاده بشود. همین دانشجویان امروز، اساتید فردای دانشگاه‌ها هستند و کارگزار کشور خواهند شد، بنابراین سرمایه‌گذاری روی دانشجویان اشتباه نیست و دولت و حکومت روی دانشجویان سرمایه‌گذاری کنند. دانشجویان نباید دغدغه مالی داشته باشند تا بتوانند به خوبی به کشور خدمت کنند.
رهبر ادامه داد: بنابراین صرف اینکه روز دانشجو و گذشته را گرامی بداریم، کافی نیست، بلکه باید روی دانشجویان سرمایه‌گذاری کرد و قدر آنان را دانست و در تحصیل و شغل از آنان حمایت کرد. مقام معظم رهبری نیز همواره بر گرامی داشتن قشر دانشجو تأکید کرده‌اند، پس خط‌مشی ایشان باید برای دیگران سرلوحه قرار گیرد. هرچه بهتر در تکریم دانشجویان کوشش شود برای آینده کشور بهتر خواهد بود.
وی تصریح کرد: در عرصه‌های سیاسی دانشجویان باید حضور بیشتری داشته باشند. اساتید نخبه با دانشجویان صحبت کنند تا فعالیت دانشجویان در عرصه‌های مختلف بیشتر شود. البته فعالیت امروز وجود دارد، اما کافی نیست. با منطق و بصیرت دانشجو باید در جریان مسائل کشور باشد و خودشان را کنار نکشند و کنار گذاشته نشوند.
امام جمعه موقت اصفهان افزود: دوران قبل از انقلاب، دوران خاصی بود و فضای انقلابی در کشور اوج گرفت و طبیعتاً تمام اقشار جامعه و از جمله دانشجویان تحت تأثیر فضا قرار گرفتند. هم اکنون پیوند حوزه و دانشگاه باید جدی گرفته شود. حوزویان باید تحرک بیشتری در علم و مسائل کشوری داشته باشند. حوزه‌های علمیه باید در عرصه‌های سیاسی مؤثرتر عمل کنند و در کل انتظار از حوزه و دانشگاه بیشتر است.
به گزارش ایسنا، روز 16 آذر 1332 هنگام دیدار رسمی ریچارد نیکسون- معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا از ایران حدود چهار ماه پس از کودتای 28 مرداد همان سال دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به این سفر تظاهرات کردند که در این تظاهرات، مصطفی بزرگ نیا، احمد قندچی و شریعت‌رضوی سه دانشجوی دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/116816/دانشجویان-در-عرصه‌های-سیاسی-حضور-بیشتری-داشته-باشند
بستن   چاپ