پیام سپاهان
معاون اداره ورزش و جوانان اصفهان:
حمایت از ورزشکاران در طرح‌های استعدادیابی ضروری است
شنبه 16 آذر 1398 - 11:30:28
پیام سپاهان - اصفهان - معاون توسعه اداره کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: المپیاد و طرح‌های استعدادیابی ورزشی در سراسر کشور روشی مناسب برای انتخاب برترین‌های رشته‌هاست، اما نفرات منتخب را باید حمایت و پشتیبانی کرد.

علیرضا امینازاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: بسیاری از ورزشکارانی که در طرح‌های استعدادیابی شناسایی می‌شوند پس از مدتی به‌دلیل نبود برنامه پشتیبانی و حمایتی، رها شده و بنابراین توانایی و عملکردشان مشاهده نخواهد شد.
وی ادامه داد: لازم است که یک پیوست و ساز و کار برای ورزشکاران منتخب از سوی متولیان ورزش کشور تعریف شود، زیرا استعدادها در سنین پایه و پایین انتخاب می‌شوند و برای تبدیل آنان به ورزشکاران حرفه‌ای باید طرح و برنامه داشت.
معاون توسعه اداره کل ورزش و جوانان با ابراز خرسندی از دیدگاه وزارت ورزش و جوانان برای توسعه ورزشی با محوریت استعدادیابی افزود: سال آینده سومین دوره المپیاد استعدادیابی کشور برگزار خواهد شد و امیدواریم وزارت ورزش و جوانان با مشارکت فدراسیون برنامه جامع حمایت از چهره‌های منتخب را تدوین کند.
امینازاده موفقیت در المپیک 2022 و 2026 جوانان را مستلزم برنامه‌ریزی از اکنون دانست و گفت: ورزشکاران مستعد کنونی در سنین پایه پشتوانه مناسبی برای این 2 رویداد مهم بین‌المللی خواهند بود، ضمن اینکه در دیگر رخدادهای شاخص بین‌المللی نظیر جام جهانی و المپیک نیز می‌توانند خوش بدرخشند.
وی به هدف گذاری اصفهان برای استعدادیابی و پرورش چهره‌ها از نقاط مختلف شهری و روستایی اشاره و تصریح کرد: بر همین اساس المپیاد استعدادهای برتر ورزشی شهرستان‌های این استان در 18 تا 20 رشته در دهه فجر سال جاری برگزار خواهد شد و نفرات برتر برای المپیاد کشوری اعزام خواهند شد.
معاون توسعه اداره کل ورزش و جوانان اظهارداشت: برای ورزشکاران المپیاد استعدادیابی این استان پرونده سلامت تشکیل می‌شود و از طریق آن قادر خواهیم بود با درج شاخص‌های فیزیکی، سلامتی و مهارتی تصمیمات بهتری برای پرورش آنان اتخاذ کنیم.
بیش از 300 هزار ورزشکار سازمان یافته در استان اصفهان فعالیت می کنند و افزون بر یکهزار و 350 باشگاه ورزشی در این خطه وجود دارد.
برچسب‌ها
استعدادیابی مسابقات استعدادهای برتر ورزشی ورزش و جوانان اصفهان المپیک پرونده الکترونیک سلامت

http://www.sepahannews.ir/fa/News/116815/حمایت-از-ورزشکاران-در-طرح‌های-استعدادیابی-ضروری-است
بستن   چاپ