پیام سپاهان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
دانشجویان بازیگران اصلی تحولات علمی کشور هستند
شنبه 16 آذر 1398 - 10:32:30
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دانشجویان همواره در تحولات سیاسی و اجتماعی ایران نقش کلیدی داشته‌اند و در تحولات علمی و فناوری کشور نیز دانشجویان همواره یکی از بازیگران اصلی هستند.

طاهره چنگیز در گفت‌وگو با ایسنا با تبریک روز دانشجو، اظهار کرد: نخستین سیاست دانشگاه باید ایجاد فرصت‌های مناسب و متنوع برای فعالیت دانشجویان در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، هنری، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بر حسب علاقه و استعداد آنها باشد.
وی دومین نکته مهم سیاست گذاری مدیران را کمک به رشد شخصی و اجتماعی دانشجویان و آماده کردن آنها برای ایفای نقش‌های حرفه‌ای سازنده و موثر در جامعه دانست و گفت: این مهم، از طریق تقویت مشارکت عمومی، مسئولیت پذیری، همدلی، و تفکر نقادانه میسر می‎شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یکی از موانع فردی در رشد روحیه مشارکت‏ جویی را فایده‎گرایی اعلام کرد و افزود: در حال حاضر به عنوان یک آسیب باید به آن توجه کرد.
چنگیز با بیان اینکه روحیه مشارکت‏ جویی امری ذاتی نیست، بلکه اکتسابی و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: از طرف دیگر برای افزایش فعالیت و روحیه مشارکت‏ در دانشجویان، شناخت نیازها و اولویت‎های دانشجویان و پاسخ مناسب به آن‎ها و تقویت اعتماد، امید و احساس مسئولیت در قبال خود و جامعه ضروری است.
برنامه‌های روز دانشجو در علوم پزشکی اصفهان
وی در مورد برنامه‌های روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، توضیح داد: برنامه‌های روز دانشجو با محوریت تشکل‌ها و گروه‌های دانشجویی برگزار می‌شود. در همین راستا، نشست پرسش و پاسخ با مسئولان دانشگاه - شنبه 16 آذر- توسط جامعه اسلامی دانشجویان، جشن روز دانشجو - یکشنبه 17 آذر -، مسابقه اینترنتی کتابخوانی با معرفی کتاب -قحطی بزرگ- توسط بسیج دانشجویی، محفل قرآنی کانون قران و عترت زمر -19 آذر- و مناظره دبیران تشکل‌ها -17 آذر - در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مناسبت روز دانشجو برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص نقش دانشجو در تحولات جامعه، گفت: در تحولات سیاسی و اجتماعی ایران طی یک قرن اخیر دانشجویان نقش کلیدی داشته‌اند و همچنین در تحولات علمی و فناوری کشور نیز دانشجویان همواره یکی از بازیگران اصلی هستند.
چنگیز ادامه داد: هنگامی که سه خصلت مهم دخیل در این ایفای نقش، یعنی آرمانگرایی جوانانه، گریز از عادت‌ها، و بینش آکادمیک با نگرش‌های مناسب از جمله امید به بهبود و عشق به توسعه کشور همراه می‌شود، انرژی جوانان در مسیر تحول و توسعه جاری شده و نتایج مثبتی به بار خواهد نشاند.
وی اضافه کرد: نتایج این نقش کلیدی در جای جای تاریخ معاصر ثبت شده است، از نهضت اسلامی و دفاع مقدس گرفته تا جهاد علمی و خودکفایی، و این مسیر همچنان پر رهرو است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه دانشجویان ذخایر آینده کشور هستند، اظهار کرد: تعلق دینی و قلبی آنها به جامعه و کشور، ضامن احساس مسئولیت و ایفای نقش موثر در آینده است.
وی افزود: همین تعلق خاطر توام با بینش وسیع سیاسی و اجتماعی می‌تواند دانشجویان را از فریب بازی‌های سیاسی دشمنان این مرز و بوم مصون بدارد.
نکته مهم و پررنگ ایسنا دانشجویی بودن آن است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به سالگرد تاسیس خبرگزاری ایسنا، گفت: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ خبرگزاری با هویت دانشجویی و غیردولتی است و نکته مهم و پررنگ در آن دانشجویی بودن است که باید به عنوان یک رسانه دانشگاهی تقویت شود و در مسیر ارتباط دانشگاه و جامعه قدم بردارد.
چنگیز اضافه کرد: این خبرگزاری توانسته محور کار خود را با توجه به بیانات مقام معظم رهبری «اخبار خوب، مفید و امیدبخش» پایه گذاری و در راستای توسعه علمی و فرهنگی گام‌های موثری بردارد.
وی ابراز امیدواری کرد: ایسنا در مسیر رسیدن به اهدافش که به شکل مناسبی ترسیم شده، روز به روز گام های موثری بردارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: ایسنا باید نگاه تحلیلی و آسیب‌شناسانه، بازتاب واقعی اخبار، سرعت و دقت، پرهیز از افراط و تفریط، توجه به مخاطب و ایجاد اعتماد، صداقت و امانت‌داری، پرهیز از ایجاد تنش‌ها، ایجاد روحیه امیدواری واقع‌نگرانه را همچون گذشته حفظ کند و بازنمایی متعهد و پایدار به صورت همه جانبه و بی‌طرفانه برای اندیشه‌ها و افکار در چارچوب قانون باقی بماند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/116807/دانشجویان-بازیگران-اصلی-تحولات-علمی-کشور-هستند
بستن   چاپ