پیام سپاهان
6 هزار توانخواه زیر پوشش بهزیستی کاشان هستند
سه شنبه 12 آذر 1398 - 1:54:29 PM
ایرنا

پیام سپاهان- علی‌اکبر مرتضایی‌قهرودی سه‌شنبه در آیین گرامی‌داشت روز جهانی معلولان در فرهنگ‌سرای مهر کاشان افزود: بر اساس قانون جامع حمایت از معلولان، دولت موظف است زمینه‌های لازم را برای تامین حقوق معلولان فراهم کند و حمایت‌های لازم را از آنها به عمل آورد.

وی ایمان، امید و سخت‌کوشی را رمز عبور از محدودیت‌ها دانست و بیان کرد: دولت با هدف جلوگیری از افزایش شمار معلولان در جامعه فعالیت‌های پیشگیرانه‌ای انجام داده که آزمایش‌های رایگان غربالگری و اوتیسم برای کودکان از جمله آنهاست.

فرماندار ویژه کاشان همچنین فراهم کردن تسهیلات لازم برای ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب معلولان را از دیگر اقدام‌های دولت برشمرد و اضافه کرد: از این رو تلاش شده در بازدیدهای هفتگی از صنایع و کارخانه‌های شهرستان، استخدام و استفاده از معلولان مورد تاکید قرار گیرد.

وی تاکید کرد: وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسه‌ها، شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی و انقلابی وظیفه دارند در طراحی، تولید و ساخت بناهای عمومی، گذرگاه‌ها و وسایل خدماتی به صورتی عمل کنند تا امکان دسترسی و بهره‌مندی معلولان نیز مانند افراد عادی به خدمات عمومی فراهم شود.

مرتضایی‌قهرودی یادآور شد: کمیته مناسب‌سازی فضاهای اداری و عمومی شهرستان کاشان به صورت مستمر تشکیل می‌شود و اقدام‌هایی از جمله اختصاص 2 دستگاه اتوبوس درون شهری مناسب‌سازی شده ویژه توان‌یابان نیز در همین راستا در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه نیز پرداخت یارانه حمایتی، تامین خدمات توان‌بخشی، حمایتی، آموزشی و حرفه‌آموزی مورد نیاز معلولان، گسترش مرکزهای خاص نگهداری، تامین و تحویل وسایل کمک توان‌بخشی را از دیگر کمک‌های دولت به این قشر عنوان کرد.

11 مرکز توانبخشی شامل چهار مرکز خیریه و هفت مرکز خصوصی در زمان حاضر به توانخواهان در شهرستان کاشان خدمات ارایه می‌کنند.

بیش از یک‌هزار و 54 توانخواه جسمی حرکتی، یک‌هزار و 182 نفر توانخواه ذهنی، 630 نفر ناشنوا، 600 نفر نابینا و کم‌بینا، 739 نفر بیماران اعصاب و روان مزمن، 200 نفر سالمند توانخواه و 124 نفر توانخواه ضایعه نخاعی از خدمات بهزیستی در شهرستان کاشان بهره می‌برند.

شهرستان 368 هزار نفری کاشان در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/114954/6-هزار-توانخواه-زیر-پوشش-بهزیستی-کاشان-هستند
بستن   چاپ