پیام سپاهان
کاهش آلودگی هوای اصفهان مستلزم بارش‌های شدید است
سه شنبه 12 آذر 1398 - 1:50:45 PM
ایرنا

پیام سپاهان- هوای کلان‌شهر اصفهان و برخی از شهرهای بزرگ استان در چند روز گذشته در وضعیت ناسالم برای عموم یا گروه‌های حساس قرار داشت و پیش‌بینی شد با بارش باران از شامگاه دوشنبه غلظت آلاینده‌ها کاهش یابد.

با این‌حال بر اساس گزارش مرکز پایش کنترل کیفی هوای اداره‌کل محیط زیست استان اصفهان، میانگین شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان تا 24 ساعت منتهی به امروز سه‌شنبه عدد 147 و بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

لیلا امینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: غلظت آلاینده‌ها صبح امروز و پس از بارش باران پایین آمد و در حال متعادل شدن است.

وی با بیان اینکه وقتی بارندگی می‌شود پدیده وارونگی دما از بین می‌رود، اظهار داشت: اصفهان، شهری آلوده و بیشتر از ظرفیتش، جمعیت، صنایع مختلف و خودرو در آن مستقر شده است از طرفی وضعیت جوی این خطه مانند مناطق کوهستانی نیست که باد مداوم بوزد و آلاینده‌ها را جا به‌جا کند.

امینی در پاسخ به اینکه با وجود بارش باران، هوای کلان‌شهر اصفهان در 24 ساعت منتهی به هفت صبح، شاخص 148 ( AQI ) و ناسالم برای گروه های حساس را نشان می‌دهد، توضیح داد:  آنچه در سامانه کیفیت هوای اداره کل محیط زیست اصفهان محاسبه و اعلام می‌شود مربوط به میانگین 24 ساعت گذشته تا صبح امروز است و با توجه به اینکه دیروز هوا بارانی نبود و حجم آلاینده ها زیاد بود، اعداد شاخص‌های روز گذشته در میانگین نهایی تاثیر دارد.  

بر اساس گزارش سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوا در ساعت 11 امروز در ایستگاه‌های مختلف اصفهان بین 100 تا 120 ( AQI ) و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

هواشناسی اصفهان با توجه به فعالیت سامانه بارش‌زا بر روی استان از روز دوشنبه تا سه‌شنبه، بارش‌ باران، گاهی وزش باد شدید، مه آلودگی و کاهش دما در بیشتر مناطق و احتمال بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی پیش‌بینی کرد.

میزان بارش‌ها در 24 ساعت گذشته تا صبح امروز در فریدون‌شهر پنج سانتی‌متر برف و در اصفهان 2 میلی‌متر باران بود.

آلودگی مستمر هوا از اول تا یازدهم آذر در اصفهان و شهرهای بزرگ و صنعتی این استان به تعطیلی مدرسه ها در چهار روز منجر شد.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/114952/کاهش-آلودگی-هوای-اصفهان-مستلزم-بارش‌های-شدید-است
بستن   چاپ