پیام سپاهان
معتمدین زرتشتیان اصفهان برای عضویت در هیات اجرایی انتخابات برگزیده شدند
دوشنبه 11 آذر 1398 - 21:13:00
پیام سپاهان - اصفهان - معتمدین زرتشتیان اصفهان برای عضویت در هیات اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه فرعی انتخابیه زرتشتیان این شهرستان برگزیده شدند.

جلسه انتخابات معتمدان زرتشتیان اصفهان، دوشنبه شب با حضور فرماندار، دادستان و رییس ثبت احوال اصفهان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد و از بین 30 معتمد، هشت نفر به عنوان عضو هیات اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه فرعی انتخابیه زرتشتیان اصفهان برگزیده شدند.
بر این اساس، پیمان سردار با 24 رای، میترا پشوتنی‌زاده با 21 رای، پدرام باوفا با 18 رای، پریدخت آتشبند با 17 رای، رامین بهروزی با 17 رای، رامین رستمی با 17 رای، مهشید آتشبند با 13 رای و خداداد ماوندادی با 13 رای به‌عنوان اعضای معتمد زرتشتیان به عضویت هیات اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه فرعی انتخابیه زرتشتیان اصفهان درآمدند.
همچنین ژیلا کرمانی، تیرداد آتشبند، کامران کیانفر، فیروزه آتشبند و پژمان باوفا بعنوان اعضای علی‌البدل هیات اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه فرعی انتخابیه زرتشتیان اصفهان انتخاب شدند.
اقلیت‌های دینی کشورمان پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند که یکی از آنها نماینده زرتشتیان است.
جمعیت زرتشتیان اصفهان حدود 400 نفر است و این شهرستان به‌عنوان یکی از حوزه‌های فرعی انتخابیه این اقلیت دینی کشور تعیین شده است.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.
شرایط ثبت‌نام برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی فوق لیسانس است اما برای ایثارگران و نمایندگان دوره‌های قبلی، داشتن لیسانس بلامانع است.
استان پنج میلیون و 120 هزار و 850 نفری اصفهان با احتساب نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران دارای 20 نماینده در مجلس شورای اسلامی است.
برچسب‌ها
اصفهان انتخابات مجلس شورای اسلامی اقلیت های دینی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/114939/معتمدین-زرتشتیان-اصفهان-برای-عضویت-در-هیات-اجرایی-انتخابات-برگزیده-شدند
بستن   چاپ